חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית רון ארד דוט קום. הדור הבא של היזמות: בית הספר הפך לחממת סטארטאפים

בקרית החינוך אמית רון ארד ברחובות, התקיים השבוע הקאתון יזמות ראשון מסוגו, בשיתוף רשת אמית, תכנית GetIt מבית Amazon Web Services , צוות בית הספר, קהילת ההורים, מורים ותלמידים.

במהלך ההאקתון שנבנה על תוכנית aws, נחשפו תלמידי חטיבת הביניים לעולם היזמות והתנסו בו. בעזרת המנטורים שהגיעו מחברות שונות ותחומים שונים; היי-טק, לוגיסטיקה, מוסיקה, צבא, חינוך ועוד. הם הגיעו ללוות את התלמידים בעבודה על היוזמות שלהם ובבניית מצגת לאפליקציה שתתן מענה לבעיות שעלו על ידי התלמידים.

צוות שיפוט מיוחד יבחן את עשרות הרעיונות והמצגות שהעלו התלמידים והרעיון המנצח יזכה לליווי של מנטור מהתעשיה בהמשך העבודה עליו. את ההאקתון פתחו זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ואלון נפתלי סמנכ”ל רשת אמית.

אורית דורון מנהל חטיבת הביניים שהובילה את היום סיפרה כי אחד הרעיונות שעלו בקרב התלמידים הוא ניסיון לייצר פתרון לנכים בעת רעידות אדמה, באמצעות שרוולי חירום שיאפשרו להם לרדת במקרים שהחשמל והמעליות בבנין יושבתו. רעיון נוסף שעלה הוא אפליקציה שתסנכרן את השעות הפרטניות של המורים המקצועיים עם התלמידים המבקשים ללמוד בשעות הללו אצלם.

גיא יפה מכיתה ז4 שיתף: “נהננו מלחשוב יחד, היו רעיונות ממש טובים, גם לנו וגם בקבוצות סביבנו. אנחנו מחכים לחצי הגמר לראות מי ניצח”.

גלעד ירון, יו”ר ועד הורים: “האקתון עסק ביוזמות חינוכיות וחשיבה מחוץ לקופסא. הרבה תודה מגיעה לקהילת ההורים והמנטורים שהגיעו ללוות את התלמידים ביום החשוב הזה וכמובן לצוות החינוכי ורשת אמית שחשפה אותנו לאירוע המיוחד הזה”.

אריאל רוזנפלד מנכ”ל חברת ההי טק דיסיגנל, לקח יום חופש מהעבודה. “זו מבחינתי תרומה לחברה. בכיתות הללו יושבים הדור הבא של ההי טק הישראלי וחשוב לי לתמוך ולכוון אותם כבר בגיל צעיר”.

גליה קדמי, ראש תחום היזמות ברשת אמית: “אני רואה ערך בחשיפת התלמידים לצורת העבודה בחברות ההי טק. בעבודה על רעיון, בחשיבה עליו ובהפיכתו ליוזמה משמעותית שניתן לעבוד איתה”.

קרן שחל, מנהלת קרית החינוך אמית רון ארד: “בקריית החינוך אמית רון ארד קיימים ארבעה ערכים-מצוינות, אחריות, דוגמא אישית ואהבת אדם, הבאים לידי ביטוי בשלוש זירות- למידה, ערבות הדדית ויוזמות חברתיות. ביום הזה ראיתי את את הסיפור הבית ספרי בא לידי ביטוי בארבעת הערכים בכל הזירות”.

פורסם בתאריך: 14.02.2023