חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית קריית מלאכי זכתה במדליית ארד בהאקתון

אמית קריית מלאכי זכתה במדליית ארד בהאקתון

נבחרת אקו-רפואה של המקיף הדתי אמית קרית מלאכי יצאה ליום שיא מיוחד- אירוע ‘האקתון’ בתל אביב- יום יזמות אינטנסיבי בשיתוף של תלמידים, מורים, מנחים, חיילים מ-8200 רופאים אנשי הייטק ועוד וזכתה במדליית הארד בתחרות מיוחדת בין עשרות בתי ספר של רשת אמית מכל הארץ.

בנוסף, הנבחרת התבשרה על כך שהמיזם שלה זכה בפרס המיזם החברתי בתחרות כיוון שפיתוח הרעיון בא לתת מענה לאחד מתלמידי המשלחת אשר מאותגר באפליפסיה.

הנבחרת הציגה לשופטים, בכירים בעולם ההייטק והרפואה את המוצרים שלה: צ’יפ לקסדות של רוכבי אופנועים ואופניים חשמליות, המתריע במקרה של נפילה, מזעיק כוחות רפואה ועוזר לפגוע לתקשר עם הצוותים הרפואיים, פיתוח אפליקציה לשעון חכם שמזהירה את מד”א לפני פרכוס של חולי אפילפסיה וכן פיתוח מכונה חשמלית לבתי חולים שמחוברת למחשבי בית החולים ועוזרת לאחיות לקצר ולייעל משמעותית את תהליך חלוקת הכדורים לחולים.

האירוע סיכם את התהליך השנתי במסלול ‘אקו-רפואה’ במגמת אלקטרוניקה של לימוד ורכישת מיומנויות בכיתה, בבתי החולים, באוניברסיטאות, בחברות ההייטק עם המומחים השונים במגוון ערוצים. התלמידים התנסו ביזמות ולמדו על פתרונות טכנולוגים לאתגרי העולם. בסיורים אלו התלמידים העצימו את עצמם ולמדו לחלום ולהעז.

במהלך אירוע השיא, התלמידים עסקו בסקר שוק, מחקר לקוחות, הצעת ערך וגיבוש מצגת תוצר מקצועית שמשקפת את התהליך השנתי שעברו, וכן שמעו שיחות מוטיבציה מאת זיו שילון וענבר עמיר. התלמידים נמדדו בקריטריונים קריטיים בעולם האמיתי כגון: עבודת צוות, ניהול עצמי, חשיבה ביקורתית, רפלקציה, העלאת רעיונות לפתרון ועוד. התלמידים ימשיכו לחקור את המוצר שאותו הציגו ויגישו אותו כעבודת גמר לבגרות באלקטרוניקה בשנה הבאה.

רכז המגמה מאיר כהן אמר: התרגשתי לגבש יחד עם התלמידים את הרעיונות והמיזמים, לראות אותם עובדים ללא הפסקה, מותחים את עצמם לקצה ועומדים מול קהל רב להציג את התוצרים המכובדים שלהם, בשבילי זו הייתה נחת חינוכית גדולה מאוד ואני שמח שחזרנו עם המדליה שכל כך הגיעה להם ולמורה המסור שלהם מוני”.

אביעד גבאי, מנהל אמית קרית מלאכי: “אפשר לראות את הלהט של התלמידים ובעיקר איך הרלוונטיות הופכת למנוע מרכזי. המהלך של למידה במסגרות מחוץ לבית הספר מעניק לתלמידים אפשרות לחלום גבוה, לממש את החלומות שלהם ולעבוד על פיתוחים ויזמות. פשוט משמח לראות תלמידים עם מוטביצה שמשקיעים שעות של חשיבה ופיתוח.אני בטוח שזו תהיה מקפצה להמשך ליזמות ופיתוחים שהתלמידים מובילים, וחוויה זו תמשיך בעיצוב תמונת העתיד המיטבית של התלמידים, תודה לרשת אמית, לעירייה וגזית גלוב על התמיכה בפרויקט חשוב זה”.

אמית קריית מלאכי זכתה במדליית ארד בהאקתון

פורסם בתאריך: 21.03.2023