חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית טכנולוגי אשדוד חגגו את מבצע דוגו

דוגו

תלמידי וצוות אמית טכנולוגי אשדוד חברו בסוף השבוע לעם ישראל כולו ולניצול השואה ‘דוגו’, דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ (18.1) באכילת שתי מנות פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב.

בגיל 14 צעד דוד (דוגו) לייטנר, בקור המקפיא בצעדת המוות של אושוויץ. ברגעים הקשים ביותר התנחם בזיכרון הלחמניות הקטנות של אמו ובהבטחתה כי בארץ ישראל לא ירעב לעולם. דוגו זכה לעלות לארץ וגילה שהלחמניות של אמו נקראות כאן… פלאפל.

מידי שנה מציין דוגו, ניצול שואה בן 92 מהונגריה ממקימי מושב ניר גלים, את יום שחרורו ממחנה אושוויץ ואת הישרדותו בצעדות המוות, באכילת 2 מנות פלאפל ישראלי- צברי. מאז הפך המנהג למבצע חובק עולם וקבוצות רבות מצטרפות אליו בארץ וגם בעולם. מזה מספר שנים מוזמן הציבור להצטרף אליו ביום זה על ידי אכילת פלאפל וצילומים הנשלחים אליו דרך בית העדות.

כמידי שנה, גם השנה הצטרפה קהילת אמית טכנולוגי אשדוד למבצע בהובלת המורה דקלה יחד עם סיירת המנהיגות של בית הספר, הכינו את הפלאפל, חתכו סלט, טיגנו ופינקו את כולם.

אברהם לוי תלמיד יא’: “היה לי חשוב ומרגש לשמוע את סיפורו של דוגו והייתה לי הזכות להיות אחד מהמארגנים של המבצע בבית ספרנו”.

בצלאל זרביב סגן המנהלת ורכז החינוך החברתי: “סיפורו של דוגו, איש מיוחד ועוצמתי, הותיר רושם עמוק בקרב התלמידים. לשמוע על ניצול שואה ששרד את התופת וחי בארץ באמונה גדולה, מעמיק בליבם את האמונה בנצח עם ישראל”.

סימה פרץ מנהלת בית הספר: “מבצע דוגו הפך כבר למסורת באמית טכנולוגי אשדוד. מסורת של הנחלת זכרון השואה לדור הצעיר, אמונה בנצח ישראל והזכות לחיבור אישי ועוצמתי לאיש הענק והצנוע הזה דוד לייטנר ‘דוגו'”.

 

 

פורסם בתאריך: 18.01.2023