חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית המר: שוברים שיאים וזוכים ב3 גביעים בתחרות הרובוטיקה המחוזית

אמית המר: שוברים שיאים וזוכים ב3 גביעים בתחרות הרובוטיקה המחוזית

הישגים מרשימים ביותר לתלמידים מבית הספר אמית המר רחובות, שהשתתפו בתחרות האזורית רובוטיקה Fll תשפ”ג.

במהלך השנה, התלמידים בהובלתו של רכז המצויינות הבית ספרי אסף סירי חקרו בעיה הקשורה לנושא האנרגיה והכינו עליה פרויקט חקר. בנוסף התלמידים תכנתו וביצעו משימות עם הרובוט.

בתחרות האזורית בה השתתפו, התמודדה הקבוצה מול כ-100 קבוצות והגיעו להישגים הבאים: זכיה של מנטור הקבוצה מתן טולדו בפרס מנטור מצטיין מקום ראשון, זכיה מקום ראשון מתוך כ-100 קבוצות בביצועי הרובוט עם ניקוד של 395 נק מתוך 400 המקסימלי וזכיה במקום השני בתחרות כולה. זאת בנוסף לעלייה לשלב הארצי.

כחלק מפרויקט הרובוטיקה, התלמידים חוקרים מהיכן מגיעה אנרגיה וכיצד היא מסופקת, נאגרת ונצרכת, על מנת להמציא מחדש את עתיד האנרגיה, הקבוצה שלנו הביאה רעיון חדשני המנצל את מצב האקלים הסוער והגשום באזור קו המשווה ליצירת אנרגיה זמינה עבור התושבים. המוצר שלהם משתמש בלחץ מי הגשמים ומומר לאנרגיית חשמל שמסופקת עבור הבית בעת הצורך, הפרויקט יכול להציל את האוכלוסיה הנתקעת ללא חשמל בשל הסופות באזור קו המשווה.

במשימות הרובוט, התלמידים התבקשו לבנות רובוט אוטונומי שהם מתכנתים מראש, שעליו לבצע משימות שונות בתוך שתיים וחצי דקות, על הרובוט לשנע, להרים ולהפעיל את דגמי המשימה בעצמו על מנת להשיג ניקוד, הרובוט שלנו משיג את הניקוד המקסימלי ממשחק הרובוט, ומוביל במקום הראשון בארץ בין כל התחרויות האזוריות שהתרחשו, עם תוצאה של 395 מתוך 410 המקסימלי.

חיים אסרף, תלמיד כיתה ז’ במסלול מופת, ובמגמת רובוטיקה: “השנה השתתפתי לראשונה בתחרות FLL, עבורי זו פעם ראשונה שאני משתתף בתחרות בסדר גודל כזה. במגמה למדנו נושאים מגוונים כמו: חקר רכבים, אוטובוסים, בעיות שונות באזור קו המשווה וסוגים שונים של בעיות ופתרונן במסגרת המחקרית של הפרויקט. שמחתי לקחת חלק בתחרות גדולה זו. ואשמח להמשיך להצליח בתחום זה!”.

אליחי דדי, מנהל קרית החינוך אמית המר: “ברכות לתלמידינו היקרים על ההצלחה המרשימה! שבירת השיאים באליפות הן פועל יוצא של התמדה וענווה גדולה – וכך מגיעים רחוק!”.

פורסם בתאריך: 20.02.2023