חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית בר אילן פתח תקווה במבצע דוגו

אמית בר אילן פתח תקווה במבצע דוגו

תלמידי תיכון אמית בר אילן בפתח תקווה חברו בסוף השבוע לעם ישראל כולו ולניצול השואה ‘דוגו’, דוד לייטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ (18.1) באכילת פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח על הסבל והרעב.

בגיל 14 צעד דוד (דוגו) לייטנר, בקור המקפיא בצעדת המוות של אושוויץ. ברגעים הקשים ביותר התנחם בזיכרון הלחמניות הקטנות של אמו ובהבטחתה כי בארץ ישראל לא ירעב לעולם. דוגו זכה לעלות לארץ וגילה שהלחמניות של אמו נקראות כאן… פלאפל.

מידי שנה מציין דוגו, ניצול שואה בן 92 מהונגריה ממקימי מושב ניר גלים, את יום שחרורו ממחנה אושוויץ ואת הישרדותו בצעדות המוות, באכילת 2 מנות פלאפל ישראלי- צברי. מאז הפך המנהג למבצע חובק עולם וקבוצות רבות מצטרפות אליו בארץ וגם בעולם. מזה מספר שנים מוזמן הציבור להצטרף אליו ביום זה על ידי אכילת פלאפל וצילומים הנשלחים אליו דרך בית העדות.

השנה, בהובלת מועצת התלמידים, הצטרפה קהילת אמית בר אילן פתח תקווה למבצע. תלמידי כיתות ז השתתפו במפגש זום עם דוגו, למדו פרקים מסיפור חייו בשיעורי ספרות, הזמינו פלאפל לכל בית הספר, אכלו וזכרו.

נריה כהן המנהל: “סיפורו של דוגו, איש מיוחד ועוצמתי, הותיר רושם עמוק בקרב התלמידים. לשמוע על ניצול שואה ששרד את התופת וחי בארץ באמונה גדולה, מעמיק בליבם את האמונה בנצח ישראל”.

פורסם בתאריך: 18.01.2023