חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית בנים מודיעין – זוכי תחרות הרובוטיקה

קרדיט צילום תמונה: רון מזוז

‘כיפהבוטס 992’ – קבוצת תלמידי אמית בנים מודיעין, הם הזוכים בגביע ‘ערכי הליבה’ של התכנית העולמית FLL לרובוטיקה. מתוך 500 קבוצות – עלו לגמר הארצי, אך זה לא יתקיים השנה בשל מגבלות הקורונה.
תוכנית הרובוטיקה FLL (FIRST LEGO League) גובשה בשיתוף פעולה עם LEGO וחושפת ילדים מגיל הגן ועד כיתה ט׳ למדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM) באמצעות למידה מעשית, מהנה, ומרגשת. המשתתפים צוברים ניסיון בפתרון בעיות בעולם האמיתי באמצעות תוכנית רובוטיקה עולמית, המסייעת לתלמידים ומורים של ימינו לבנות עתיד טוב יותר יחד.
בהתאם לנושא השנתי – פעילות גופנית, תלמידי אמית בנים מודיעין בהובלתה של ד”ר סיגל עוזיאל התמקדו בסיוע לאנשים בעלי מוגבלות והתחילו לתכנן ולפתח אביזר שמודפס במדפסת תלת מימד, שמסייע להנגיש עבורם את מתקני הכושר במרחב הציבורי. כשהמידות ניתנות לשינוי בהתאמה אישית.
מזה כעשר שנים פועלת בבית החינוך אמית בנים מודיעין קבוצה בשם ‘כיפהבוטס 992’, אותה מוביל המורה צחי גרין, במהלך העשור האחרון זכתה הקבוצה בעשרות גביעים ואף ייצגה לא פעם את מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם.
חבר הקבוצה אלי וולפסון אומר כי “למרות האתגר הגדול בתקופת הקורונה, היה ממש כיף לעבוד עם כולם ולהכיר אנשים חדשים וההרגשה שזכינו בגביע היתה כיף גדול והרגיש שכל מה שעשינו היה טוב ושהגענו להישג משמעותי”.
המורה צחי גרין: “הרעיון של התלמידים היה לעזור לאותה אוכלוסיה להיטמע בחברה הישראלית כמו כל אחד ושלא יצטרכו לבנות עבורם מכשיר ייחודי ושונה”.
ליאור הלוי, מנהל בית החינוך אמית בנים מודיעין: “על אף האתגרים של שנת הקורונה, התלמידים לא ויתרו על פיתוח בתחום הרובוטיקה יחד עם ערכים חברתיים וסיוע לאוכלוסיות עם קשיים פיזים בחברה הישראלית”.

פורסם בתאריך: 21.06.2021