חדשות וחדשנות בחינוך >

אמית איתן מעלה אדומים בסיור זהות ממנורה למנורה

סיור זהות ממנורה למנורה

תלמידי שכבה י’ בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים יצאו לסיור קבלת תעודת תעודת זהות ממנורת המקדש למנורת הכנסת.

התלמידים ביקרו והתפללו בכותל המערבי, סיירו בעיר העתיקה, המשיכו בריקודים לשדרת ממילא, משם לשכונת שערי חסד ותצפית על גבעת רם והכנסת ועצרו להפוגה בגן סאקר.

בהמשך, עלו התלמידים לרחבת הכנסת, שם פגשו את חברת הכנסת אורית סטרוק שהסבירה להם שצריך להיות שגרירים של עם ישראל בכל מקום גם בארץ ישראל וגם מחוצה לה. האחריות שמונחת על כתפיהם, חלקם בשרשרת הדורות, והאחריות שבכך. כל מה שיהיה בדורות הבאים זה תלוי בהם האם יעבירו את השרביט כמו שצריך. להיות יהודי ואזרח טוב.

לבסוף, על יד מנורת הכנסת כאשר הם כבר מרגישים חלק משרשרת הדורות, במעמד שירת התקווה קיבלו התלמידים את תעודת הזהות בטקס של אזרחות נאמנה.

הראל נוימן תלמיד כיתה י’3 שיתף: “היה ממש מהנה ומלמד. הבנתי כמה צריך להעריך את המדינה ואת הזכות להיות אזרח במדינת ישראל עם החובות והזכויות שבזה”.

אילון וייס מחנך כיתה י’3: “היה יום מאוד מרגש, לראות את התלמידים מתעניינים במה זה אומר להיות אזרח, מבינים את הנס הגדול של הקמת המדינה, צבא הגנה לישראל ושלטון דמוקרטי עצמאי של מדינת היהודים ולזכות להיות חלק מנס גלוי זה”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “שמחים ונרגשים לראות את תלמידי שכבת י’ מקבלים מעמד חשוב ומחייב זה – אזרחים בישראל! זו זכות עצומה שקיוו לה אבותינו מדור לדור ולצערנו לא כולם זכו. הזכות להיות אזרח במדינה מגיעה גם עם מחוייבות גדולה, להיות שליחים נאמנים של העם והקהילה, באזרחות טובה, בצבא, בלימוד תורה ובעשיית טוב וחסד לסובבים אותנו, מאחלים להם הרבה הצלחה בדרך להיות חברת מופת”.

פורסם בתאריך: 05.04.2022