חדשות וחדשנות בחינוך >

אלופי הרובוטיקה של אמית המר

אלופי הרובוטיקה של אמית המר

בתחרות הרובוטיקה האיזורית של FLL שהתקיימה התקיימה השבוע בהיכל רוממה בחיפה בהשתתפות כ-100 קבוצות, זכתה קבוצת תלמידי קרית החינוך אמית המר רחובות בשני פרסים יוקרתיים: זכייה במקום הראשון בתחרות בתחום תכנון הרובוט וזכייה במקום השני בתחום ביצועי הרובוט בזירה עם ניקוד גבוה ארצי של 520 מתוך 550.

הקבוצה המנצחת מורכבת מהתלמידים אוהד ברנס, ניר ברנס, איתמר עוקשי, אילן אולטי, יאיר מימון ןחיים אסרף – בהובלתו של מנטור מתן טולדו, בוגר בית הספר שמצעיד את הקבוצה במקצועיות בשנים האחרונות.

במהלך השנה, בנו התלמידים רובוט מתקדם בעל מכניקות שונות ותמסורות גלגלי שיניים מתקדמות. הרובוט עצמו בעל מערכת הפעלת הלבשות מהמתקדמות שיש בעולם, ובאמצעות תמסורות גלגלי שיניים, ובקרה מתקדמת על החיישנים בתוכנה שלו הוא מצליח להפעיל את דגמי משימה בדיוק מירבי בכל ניסיון. הרובוט משתמש בסוגים שונים של חיישנים כמו חיישני אור וצבע למעקב אחרי קו, וחיישן ג’ירו לשליטה על נסיעה ישר לטווחים ארוכים ופניות מדויקות בזירה.

במהלך חמש השנים האחרונות, הרובוטים של קבוצת הרובוטיקה של אמית המר מובילים במקומות הראשונים בארץ, גם מבחינת תכנון המבנה המכני שלהם, וגם במחינת הביצועים שלהם בזירה.

ניר ברנס, תלמיד כיתה ז’ מופת שיתף: “מבחינתי זה היה הרבה מעבר לרובוטיקה: למדתי איך לחשוב, להסתכל על דברים בצורה יצירתית, התוודעתי לנושאים חדשים ומעניינים והכרתי חברים. היה מדהים וללא ספק יצאתי עם חוויה מרוממת שאקח איתי עוד שנים רבות”.

אסף סירי, רכז מצוינות: “התלמידים האלופים עמלו ועבדו על פרויקט החקר וביצועי הרובוט במהלך כל העונה, ולבסוף קצרו את הפירות. במיוחד בתקופה מורכבת זו התלמידים הצליחו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם”.

אליחי דדי מנהל קריית החינוך: “מדובר במסורת של ממש! תלמידינו הנפלאים זוכים בתחרויות הרובוטיקה בפרסים וגביעים מידי שנה ומביאים גאווה וכבוד לעיר רחובות ולבית הספר”.

פורסם בתאריך: 03.04.2024