חדשות וחדשנות בחינוך >

אלוף הלשון העברית: הלל הרטמן מישיבת אמית ברוכין

אלוף הלשון העברית: הלל הרטמן מישיבת אמית ברוכין

הלל הרטמן, תלמיד כיתה י”א בישיבת אמית ברוכין, הוא הזוכה במקום הראשון לגילאי תיכון באולימפיאדת הלשון העברית של החוג ללשון באוניברסיטת תל אביב ושל ארגון המתמטיקאי הצעיר.

בשלב המקדים השתתפו 1800 תלמידים ואילו בשלב הגמר שנערך באוניברסיטת תל אביב, התמודדו 166 תלמידים. הרטמן שקטף את המקום הראשון זכה בפרס כספי מכובד.

האולימפיאדה נוסדה במטרה לחשוף את הנוער להתבוננות רחבה יותר בשפה, באמצעות אתגרים לשוניים וחידות לא שגרתיות, שהם אינם נחשפים להם במסגרות החינוך הרגילות. השאלות בתחרות כללו תרגילי הגיון לשוני, פענוח צפנים, חידות של חוקיות משווה בלשונות שמות עתיקות, פירושי מילים, ניבים ועוד.

בתגובה לזכייה אמר הלל הרטמן: “נהניתי מאוד לקחת חלק בתחרות ולהרים את קרנה של השפה העברית. תודה למורה ימית גרוס שדחפה אותי לתחרות והיתה חלק משמעותי מלימוד השפה העברית שלי”.

ימית גרוס, המורה המלווה: “הלל הוא תלמיד יצירתי החותר ללמוד לעומק. אנחנו זוכים ללוות אותו בתהליכים נהדרים ומופלאים. הוא לומד בשכבה מוכשרת בתחומים רבים של השפה העברית. אנחנו שותפים בלמידה בכיתה ובלמידה בקבוצת וואטסאפ שם יש למידה מסוג שונה. שם אנו מנתחים שירי ילדים, פרק מתוך ספר תהלים, קטע מספר מתח ועוד ועוד. הלל פעיל מאד הן בכיתה והן בקבוצה וחבריו סומכים עליו ותומכים בו בכל עניין בתחום השפה העברית. השכבה, ההורים והמחנכים שמחים ונרגשים עם זכייתו”.

הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמית ברוכין: “דווקא בשבוע בו חוגגים את עצמאותה של מדינת ישראל. הזכייה מחדדת את הנס של תקומת האומה לא רק בחזרה לארצה, אלא גם בגאולת שפת הקודש”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך את הלל על הזכייה ואמר: “הזכיה של הלל היא תעודת כבוד להוריו ולחינוך בישיבה ובשומרון. הלל מוכיח כי יש לנו נוער ציוני, אוהב השפה העברית, העם והארץ. נוער שמחובר לשורשים ובעזרתו – נמשיך, נבנה ונפתח את הארץ והמדינה”.

פורסם בתאריך: 08.05.2022