חדשות וחדשנות בחינוך >

אחרי חמישה שבועות – תלמידי אמית שדרות נפגשו בירוחם

אחרי חמישה שבועות - תלמידי אמית שדרות נפגשו בירוחם

רובם לא ראו אחד את השני שלא מבעד למסכים במשך יותר מחמישה שבועות. השבוע הם הגיעו ליום מיוחד של מפגש, שיח והפוגה שארגנה עירית שדרות ורשת אמית בישיבת אמית בלבב שלם ומדרשיית אמית קמה בעיר בירוחם השקטה כדי להפגש, להתחבק, לדבר ולטעום מההווי הכיתתי שעבורם נעצר בחטף מאז שמחת תורה.

למעלה מארבע מאות תלמידים הגיעו לירוחם ב – 14 אוטובוסים מכל הארץ. רובם נמצאים במלונות באילת ובים המלח, בתל אביב ובירושלים, שם מתגוררות מאות משפחות משדרות והאיזור.

אורי טימסית מכיתה יב הגיע מאילת. “כשהמדינה במלחמה אתה רוצה להיות עם החברים, לחזק ולהתחזק, לכן המפגש הזה כל כך חשוב”.

אסף בן דוד מנהל קרית החינוך הסתובב בין הכיתות ובין התלמידים ונרגש לראות אחד אחד. “היום הזה הוא כמו סוג של ניצחון. זו סיטואציה כמעט בלתי אפשרית כשהתלמידים שלך מפוזרים בכל הארץ. אנחנו לומדים בזום וביחד עם עירית שדרות רשת אמית ומשרד החינוך גם פתחנו בתי ספר איזוריים, מרכזי למידה בכל מקבץ מלונות לפי איזורים אבל מפגש כזה מחייה את התלמידים ואת המורים. אנחנו זקוקים לשגרה מנחמת ומחזקת והיום הזה הוא התחלה, לשאוב כוחות להמשך עד הניצחון של מדינת ישראל מול מבקשי נפשה. יש לנו מורים ותלמידים שחוו מציאות קשה, איבדנו שלושה אבות של תלמידים, קובי פרייאנטה, אדיר שלמה ושמואל סמצאו הי”ד, את החיילת דנית כהן, אחות של תלמידים שלנו, את שילה כהן הי”ד קצין צהל בנה של רותי כהן חברתנו לצוות ואת ניראל בנה של אסנת זיני חברתנו לצוות, שני בוגרים וקרובים של חברי קהילת בית הספר. אלו מכות קשות ולא פחות מכך הרושם הקשה של היום השחור שעבר על כולנו והצלקות שלו, אבל המפגש הזה הוא התחלת תיקון. לשיגרה יש כח ריפוי. לביחד יש עוצמה והוא מעניק חוסן ואנחנו עושים הכל למצוא דרכים יצירתיות להוסיף מפגשים כאלו לצד הלמידה בכל איזור”.

בסיום היום נאספו כל התלמידות והתלמידים בהיכל התרבות של ירוחם למפגש סיכום והופעה של בניה ברבי. ראש העיר של שדרות אלון דוידי בירך את התלמידים במפגש ואמר “אנחנו בתל אביב ובים המלח, באילת ובירושלים. אנחנו בכל מקום אבל הלב בשדרות ועם הניצחון נחזור לשדרות”.

פורסם בתאריך: 21.11.2023