חדשות וחדשנות בחינוך >

אחים לרשת – התלמידים ששכלו את אחיהם

אחים לרשת - התלמידים ששכלו את אחיהם

קרדיט צילום: נעה שיין

“הערב הזה כולנו אחים וכולנו מבקשים לשמוע אתכם, לפתוח את הלב ולזכור איתכם”, אמר ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית לשלושה מתלמידי הרשת שהתארחו בערב ‘אחים שלנו’. הארוע שנערך בביתו שודר לכלל תלמידי ומורי הרשת ובו סיפרו התלמידים על אחיהם, חללי צה”ל. אליהם הצטרף הזמר הראל מויאל בשירי זיכרון.

נועם טירן תלמיד ישיבת אמית באר שבע ואחיו של חלל צהל אור משה טירן , שיתף בזכרונותיו ואמר כי הוא מודה שזכה באחיו במשך 14 שנה. “אין יום שבו הגעגועים לא עולים. אין יום שבו אני לא מייחל ומתפלל יותר מכל לתחיית המתים”.

עדי סימן טוב, תלמידת אולפנת אמית להבה בקדומים, אחות של חלל צהל, שילה סימנטוב ז”ל סיפרה על דרכה של המשפחה בהנצחתו. מתרומת איבריו לאחר מותו כדי להוסיף חיים בעולם ועד לעריכת ימי תודה ועשיית טוב ביום הולדתו. “בחרנו בחיים. בחרנו בשמחה, בחרנו לזכור את שילה שאהב את החיים, שמח בהם וידע לחיות”, היא הדגישה.

תלמידת אמית י אשדוד, אוריה בן ישי – אחותו של יהונתן בן ישי שנפל בעת שירותו בגולני אמרה כי חייה התהפכו ביום אחד לתמיד. “באוגוסט 2012 השתנו חיי. השתנו חיינו, כשיהונתן נפגע מטנק שנסע אחורה ונפגע בראשו. לאחר ארבעה ימי תפילות. מסר את נפשו לבורא, צעיר צנוע וישר. מחר, המדינה תתייחד עם זכר חללי מערכות ישראל. אני תפילה כי יתקיים בכולנו ומחה ה’ אלוקים דמעה מעל כל פנים”.

את הארוע יזם אמיר קלנגל מנהל השיווק של רשת אמית שאחיו, יוחאי ג’וחא קלנגל הי”ד נפל בגבול הצפון וערכה אותה המורה נעה שיין שאחיה, אריאל מנחם שיין נפל במהלך שירותו. “החיים ממשיכים אבל הגעגוע נשאר לתמיד. כששומעים את סיפורם אנו מבינים את המשמעות האמיתית כי במותם ציוו לנו את החיים. כל סיפור של נופל מחייב אותנו להאחז בחיים. לשמוע ללמוד וללמד”, סיכם אלדר.

פורסם בתאריך: 03.05.2022