חדשות וחדשנות בחינוך >

אות הפעיל המצטיין לתלמידת מדרשת אמית מודיעין

אות הפעיל המצטיין של מנהל חברה ונוער במשרד החינוך הוענק השבוע לתהל כהן, תלמידת כיתה י”ב במדרשת אמית מודיעין.

כחלק מהתנדבותה בעמותת FIRST, פועלת תהל ללא לאות בעידוד תלמידים למנהיגות, חדשנות וסקרנות, תוך פיתוח כישורי מדע וטכנולוגיה. בנימוקי הזכיה צויין כי תהל פעלה בנחישות כדי לאפשר גם לתלמידות הדתיות להשתתף בתוכנית הרובוטיקה. היא יצרה קשר עם תלמידים ומורים בבית ספר אחר כדי ליצור קבוצה משולבת בין בתי הספר, שתורכב מתלמידים חילונים ודתיים כאחד. למרות הקשיים הרבים שנובעים הן מלוגיסטיקת שילוב בתי הספר והן מהבחינה הדתית בעקבות העבודה בשבתות, הצליחה תהל ליצור קבוצה משולבת ומכילה. בזכות מנהיגותה המבריקה, נבחרה לאחר מכן לתפקיד קפטנית הקבוצה, בו היא ניהלה כל הפעילות בקבוצה ואת ראשי הצוותים השונים.

בנוסף מדריכה תהל את קבוצת הרובוטיקה הצעירה של תיכון מכבים רעות. פעמיים בשבוע נפגשת עם 12 תלמידות ותלמידים בכיתות ז׳ עד ח׳, מעבירה אליהם ידע רב, מטפחת בהם כישורים, מטמיעה בהם ערכים ובונה דור חדש של מנהיגי מדע וטכנולוגיה. בנוסף לאלו, מתנדבת תהל בתחנת מגן דוד אדום בעיר מאז שנת 2019. כמגישת עזרה ראשונה, היא מבצעת משמרות, מסייעת בהצלת חיים ומטפלת בכל סוגי האירועים תוך מסירות ומקצועיות רבה.

בעקבות הזכייה, שיתפה תהל: “התרגשתי מאוד לקבל את הפרס. אני מאמינה ובטוחה שלנו, בני הנוער, יש את הכוח להתנדב, להשפיע, ולשנות את העולם שלנו לטובה. זכיתי בהזדמנות להוביל תלמידים צעירים, לחשוף אותם לעולם של מדע וטכנולוגיה, ולגשר בין תרבויות שונות בחברה הישראלית”.

המחנכת דנה כהן: “שמחתי לקחת חלק בטקס המצטיינים המחוזי ולראות את תהל היקרה מקבלת את אות ההצטיינות על שנים של עשייה מבורכת ברובוטיקה ובמד”א תוך שילוב צרכיה האיישים, הן הלימודיים והן החברתיים. טקס זה היווה נקודת שיא בדרכה של תהל, בה לקחנו חלק אנשי החינוך ומשפחתה המדהימה. תהל מקור השראה לכולנו. יישר כח גדול!”.

ליאת וגשל, מנהלת מדרשת אמית מודיעין: “אנו גאים בתהל האהובה. תהל הינה דוגמה חיה למה שכתוב על סמלנו: נולדת להשפיע! מתחילת דרכה אצלנו בכיתה ז’ תהל תמיד חתרה קדימה להשיג את מטרותיה ולא ויצרה גם כשהיו אתגרים בדרך. בשום שלב היא לא ויתרה על הגשמת חלומותיה ועל תרומה משמעותית לחברה. אנו גאים בתהל היקרה ובטוחים שהדרך סלולה לה בעתיד להמשיך להשפיע בארץ ובעולם”.

פורסם בתאריך: 19.06.2022