חדשות וחדשנות בחינוך >

אדר של נתינה: במקום מסיבת פורים – חתונה של חסד

חתונה בישיבת אמית עמיחי

קרדיט צילום תמונה: Photo&Art

נפילתם של שני בוגרי ישיבת אמית עמיחי רחובות במלחמת ‘חרבות ברזל’, מיכאל בן חמו הי”ד שנפל בשמחת תורה בכיסופים ואייל טויטו הי”ד שנפל לפני כחודש וחצי בקרב ברצועת עזה, הקשתה על התלמידים לשמוח במסיבת הפורים המסורתית. במקום זאת, הם החליטו לגייס כוחות ומשאבים לטובת קיום ארוע נתינה לזכרם.

תלמידי שכבת י”א איתרו זוג מעוטי יכולת שהתגיירו ממש לאחרונה והפיקו להם חתונה ממסד ועד טפחות: גייסו כסף, הזמינו קייטרינג, צלם, תזמורת. התלמידים ערכו את האירוע בחצר הישיבה ואף שימשו כמלצרים.

הזוג הנרגש מההפקה המרשימה של התלמידים הודה על הארגון. “לא ציפינו לארוע כל כך מיוחד. נזכור אתכם לטובה כל חיינו”.

איתן ברגר, תלמיד כיתה י”א ממארגני הארוע: “לכבוד חודש אדר, החלטנו כמחזור בשיתוף עם רבני הכיתות להוציא לפועל פרויקט ערכי שירתום את כולנו אליו. נפגשנו עם הזוג ממש כמה ימים לפני החתונה. זוג מקסים ונעים, עם ישראל זכה שהם בנו אצלו בית נאמן. החתונה הייתה מדהימה, אווירה טובה ומחברת, הירתמות מדהימה של המון אנשים טובים וכמובן של השכבה והישיבה. מאחל לזוג הצעיר הצלחה רבה, בריאות ואושר”.

“בשיח שקיימנו עם התלמידים בכיתות י”א שאלנו איך אנחנו רוצים שיראה חודש אדר שלנו בצל המלחמה, תשובת התלמידים היתה חדה: נעשה משהו משמעותי של נתינה למען אחרים, אירוע שיהיה מורשת של חיים למיכאל ולאייל. כך נולד הרעיון”, מוסיף הרב שמעון שושן, ראש הישיבה: “היה ארוע מדהים, חיברנו את שמחת הפורים לשמחה של מצווה, זכינו לערוך חתונה מתוך נתינה ומורשת זכרון למיכאל ואייל הי”ד”.

פורסם בתאריך: 19.03.2024