חדשות וחדשנות בחינוך >

אבי הבוגרים

אבי הבוגרים

הרב עמית אורנבוך, מחנך ותיק בישיבה התיכונית שבקרית חמ”ד אמית שדרות, מחזיק בקשר ייחודי עם בוגריו הרבים במהלך השנים. עד היום, הוא נמצא בקשר עם כ80 בוגרים, בכל יום שישי מרים טלפון לחיילים אחרים.

“לראות את הבוגרים מצליחים הלאה בחיים; כל מי שהיה בעייתי פתאום לראות מצליחים בלימודים, בצבא ואחר כך גם בחתונה – מעניק לי את הכוח ביום-יום”, מסביר אורנבוך.

“אני נמצא בקשר עם כל תלמיד שמסיים י”ב –לראות איפה נמצא. מכינה, ישיבה, או צבא. בשלב הראשון אני מוודא שהם נקלטו כמו שצריך. לאחר כן, הקשר ממשיך בביקורים וטלפונים. הקשר הזה חשוב במיוחד בשירות הצבאי ומסייע להעלאת המוטיבציה. כך גם נוסע לכל טקס סיום קורס. בנוסף, עומד בקשר גם עם ההורים. כדי לסייע לבעיות ולפתור אותם לפני שמצטבר כדור שלג”.

הישיבה התיכונית שבקרית אמית חמ”ד שדרות, בסיוע עיריית שדרות, רואה חשיבות רבה במיזם ומשקיעה בכך רבות, הן בשעות מערכת והן בצ’ופרים עבור הבוגרים.

הפידבק החם שמקבל מהבוגרים, מעידים יותר מכל על נחיצותו של הקשר. “סיימתי את התיכון לפני 5 שנים. במהלך השנים הללו הספקתי להיות במכינה, להתגייס, לסיים מסלול, לשרת כלוחם ולאחר מכן כקצין- זכות שאותה אני מממש עד היום. אחד הדברים שהחזיקו אותי לכל אורך הדרך היה הקשר ההדוק עם מחנכי מהישיבה- הרב עמית אורנבוך”, משתף סגן אסף נעמת – ע’ ק. אג”ם בחיל האוויר. “אנחנו מרגישים את ההשפעה בכל מקום ובכל צומת דרכים שאנחנו נתקלים- כי אנחנו יודעים שיש לנו למי לפנות”.

“אם יש משהו שידעתי שלא יגמר אחרי סיום 12 שנות לימוד זה הקשר והליווי של הישיבה התיכונית בכלל והרב עמית בפרט, עושים את כל המאמצים כבר בכיתה יב לשלוח אותך למקום הכי מתאים בשבילך ולא עוזבים גם לאחר מכן. אם זה חברותא עם הרבנים, שיחות, התייעצויות, קשר נהדר של אדם קרוב שמחמם את הלב”, מתאר נועם עמר. “לא פעם הרב עמית תפס אותי ברגעים קשים אם זה בישיבה או בצבא, אלו רגעים שמעלים חיוך רחב שיש לך תמיד משענת ואוזן קשבת. אני אסיר תודה”.

“הקשר עם הרב עמית מאז ומתמיד היה מיוחד, מעין קשר של אב ובן. אבל הקשר התהדק והעמיק שורשים בעיקר כשסיימתי את שנותיי בישיבה התיכונית”, מספר אסף אילקשי. “הרב פתח לי צוהר של אמונה וערכים לחיים מלאי משמעות. הוא מלווה אותנו בשמחות ובהחלטות החשובות ביותר בחיים שלנו. אבל גם ברגעים הקשים והמתאגרים ביותר שיש – הוא תמיד היה ותמיד יהיה שם להרים אותנו ולעזור ולתת כתף תומכת ועצה מחזקת. אני יודע בוודאות שבע”ה גם אחרי שאתחתן ואקים בית ואהיה מבוגר ואבא לילדיי – הקשר הרציף עם הרב שלי לעולם לא ייפסק. תמיד הוא לנגד עיניי כעמוד אש. יד ביד”.

כחלק מליווי הבוגרים, מקיים הרב אורנבוך בבית שיעור קבוע בכל שבת בצהרים, אליו מגיעים הבוגרים שנמצאים בשדרות. בעתיד, הוא מקווה להקים קהילת בוגרים בעיר, לסייע בשלום בית וחינוך ילדים. בינתיים, הוא נפגש עם כמעט כל זוג לפני חתונה, בודק הדרכת חתנים ומכוון. “רק הבוקר שוחחתי עם בחור שעבר משבר זוגי, תוך כדי השירות הצבאי. ליוויתי אותו כדי להרים אותו”, הוא מביא המחשה טריה. “לבוגר אחר שהיה מסורב גיוס – עזרנו לעזוב את חוות השומר, להגיע להנדסה קרבית ולצאת לקורס מ”כים”.

“זה שיגעון”, מודה הרב אורנבוך. “כיום הפרויקט מוכר על ידי העירייה, אבל במשך שנים רבות זה לא היה מתוגמל. יש לי קשר מדהים עם בוגרים בני 36, המחזור הראשון שחינכתי. רק שבוע שעבר נפגשתי איתם. זה מדהים כל פעם מחדש לגלות איך הקשר עם התלמידים אחרי י”ב – יכול להשפיע הרבה יותר מכל שנות התיכון”.

אסף בן דוד, מנהל קרית החינוך אמית חמ”ד שדרות: “הרב עמית מהווה מודל לאיש חינוך שהוא מורה לחיים הרואה את הקשר עם הבוגרים כתפיסת חיים שלמה ומשמש כעוגן משמעותי מאוד עבורם בצמתים מרכזיים בחיים. אנו גאים ברב עמית ובעשייה החינוכית שלו ורואים בה חלק בלתי נפרד מהתפיסה החינוכית של קריית החינוך”.

ראש העיר, אלון דוידי: “לצד מצוינות בהישגים, אנו פועלים כל העת גם להנחלת ערכים, אנו שוקדים תמיד על בניית תוכניות ממוקדות במטרה להעלאת המוטיבציה לשירות ביחידות קרביות ובתפקידי פיקוד בצה”ל. תודה לרב עמית היקר על ההשקעה האדירה שלו בתלמידיו-בוגריו, במסגרת ההירתמות הנדירה והייחודית שלו בליווי התמידי הן בשירותם הצבאי ולאחריו, בכל הוא זוכה לבנות שדרה של מפקדים ומנהיגות צעירה שתתרום רבות לעיר שדרות ולמדינה כולה”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “גיוס לצה”ל ושירות איכותי ומשמעותי הם ליבת חזון החינוך בשדרות. העידוד והדחיפה לשירות משמעותי מגבירים את המוטיבציה והאידיאל בקרב בני הנוער. במסגרת פעילותו הייחודית לליווי הבוגרים בשירותם הצבאי, שאותה מוביל הרב עמית אורנבוך, והן לאחר השירות, הוא מעודד ומעניק כלים להצבת מטרות גבוהות בחיים ובהשגתן, בחתירה למצוינות והשקעה תמידית שתבנה אותם ותיתן להם אפיקי הצלחה עתידיים ותצייד אותם בכלים נכונים להגשים את החלומות שלהם. זו הזדמנות לומר תודה לרב עמית אורנבוך היקר, מנהיג עם ערכים, שמדגיש את האחדות והמשותף, ומוסר נפש ומעל הכל – מהווה עבורם דמות לחיקוי, מקור להשראה וכתף תומכת, המחזקת את הנוער, לרגישות אנושית, סולידריות חברתית, לערכים, מנהיגות, ומצוינות”.

פורסם בתאריך: 25.07.2023