חדשות וחדשנות בחינוך >

אביגדור קהלני בישיבת אמית ברוכין: “אלוקים נתן לנו סטירת לחי מצלצלת, אבל לא פירק לנו את הפרצוף”

אביגדור קהלני בישיבת אמית ברוכין

“כל אחד בתורנות שלו שומר על המדינה, קהלת אמר ‘דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת’, למה התכוון שלמה? אני הדור שהולך, והארץ לעולם עומדת, אתם הדור הבא. כל פעם בא דור חדש ומחזיק את הדגל. זה הבית שלנו, עלינו להפנים שהמאבקים לא יגמרו, הם ימשכו. ואי אפשר לומר אני בורג קטן, מוציאים את הבורג הקטן – והמכונה נופלת. אתם הנוער הכי טוב. האחריות היא כעת על הכתפיים שלכם”.

את הדברים הללו, אמר גיבור ישראל תא”ל אביגדור קהלני, בשיחה עם תלמידי ישיבת אמית ברוכין. קהלני סיפר את סיפור חייו, איך צמח מתוך הקושי ואיך מתוך המאבק צומח אדם חזק יותר.

קהלני גם סיפר את סיפור הקרב שלו במלחמת ששת הימים וקרב עמק הבכא במלחמת יום הכיפורים. “במלחמת יום הכיפורים, אלוקים נתן לנו סטירת לחי מצלצלת, אבל לא פירק לנו את הפרצוף. מה שאתם עושים כאן זה התשובה הטובה ביותר לכל העולם”, אמר לתלמידים.

איתן בניטה, תלמיד כיתה י’: “הייתה שיחה מאוד מעניינת, הרגשתי ממש חלק מהחוויה שלו. זה העלה אצלי את הרצון להתגייס לשירות קרבי משמעותי”.

הרב יאיר שטבון, ראש הישיבה: ”יש משפט בצה”ל ‘כל לוחם צריך לחוש שגורל המערכה מונח על כתפיו’, קהלני, גיבור ישראל מימש אמירה זו בשדה הקרב כשעמד עם כח טנקים מזערי מול נחיל האויב, אבל גם אנחנו צריכים לאמץ משפט זה ולא רק בקרב, גם ברוחניות, בלמידה, בעשיית החסד, וכו’, אפילו כשאתה משחק כדורגל וק”ו בלימוד תורה תמיד צריך לתת את ההכי טוב שלך”.

 

פורסם בתאריך: 08.12.2022