הערכה ברשת: למידה מרחוק ויחסים עם מחנכים
תחום ההערכה של רשת אמית, בודק וסוקר כל שבוע נושאים שונים. מזמינים אתכם לחקור וללמוד את הנושאים
למידה מרחוק:
72% מדווחים שהם מבצעים את כל או רוב המטלות ושיעורי בית
64% מדווחים שיש יותר מדי שיעורים ומשימות
34% מדווחים שהם נכנסים בכיף ובשמחה לכל או רוב השיעורים המקוונים
כלומר, התלמידים חשים עומס גדול וחוסר עניין בשיעורים. חלק מהקח”לים כבר החלו להפחית בעומס ולבצע ימי הפגה. ובאשר לעניין? שימו לב שרוב התלמידים לא ששים להיכנס לחלק משמעותי מהשיעורים. הדבר מקביל לנתונים שהתקבלו לפני מספר שבועות – רוב התלמידים העריכו את רוב השיעורים כ-לא מאתגרים ומסקרנים, לא מהנים ולא רלוונטיים לחייהם. מה אנחנו עושים כדי לנסות ולשנות את החוויה הזאת?
מומלץ לשים לב ל-10% מהתלמידים שמדווחים שאינם מבצעים מטלות. שווה לחשוב מיהם, ואיך אפשר לעזור להם.
בנושא היחסים עם מחנכים נמצא:
76% מדווחים כי למחנך איכפת מהם במידה רבה או רבה מאוד (74% בשנה שעברה)
60% מדווחים שהמחנך שלהם מהווה עבורם דוגמה אישית במידה רבה או רבה מאוד (58%)
שוב, אין הבדלים בין הממצאים של שנה זאת לממצאי שנה שעברה – כל הכבוד! למרות הקורונה והריחוק המחנכים מצליחים להפגין רמה גבוהה של איכפתיות כלפי התלמידים.
וגם במקרה הזה מומלץ לשים לב ל-9% שסבורים שלמחנך לא איכפת מהם. מיהם? מה הסיבה שהם חשים כך? מה אנחנו עושים כדי לשנות את התחושה הזאת?
*הסקר נערך 3 בדצמבר
*מעל 6,000 משיבים