הערכה ברשת:למידה עצמאית
תחום ההערכה של רשת אמית, בודק וסוקר כל שבוע נושאים שונים. מזמינים אתכם לחקור וללמוד את הנושאים
בדקנו באיזו מידה הלומדים מעריכים עצמם כלומדים עצמאיים
57% מעידים כי במידה רבה / רבה מאוד הם יודעים להתמודד בכוחות עצמם עם כל משימת למידה שניתנת להם,
55% במידה רבה / רבה מאוד יודעים להגיע לבד למקורות מידע,
23% במידה רבה / רבה מאוד חשים שאינם צריכים מורה כדי ללמוד.
שאלנו מהן שתי הפעילויות שתופסות הכי הרבה זמן ב סדר היום של התלמידים בימים אלו
43% מציינים לימודים,
30% טלוויזיה וכיו”ב,
20% משחקי מחשב/וידאו,
19% שיחות עם משפחה וחברים,
16% ספורט,
10% עזרה למשפחה,
10% חוגים.
גם בתקופת הקורונה שאלנו שאלה דומה. המדגמים אמנם אינם זהים, אבל השוואה יכולה לספק לנו אינדיקציה לשינוי שחל: הפעם רואים הרבה יותר אזכור של לימודים (למעלה מ-43% לעומת 24% בתקופת הקורונה), על חשבון צפייה בטלוויזיה (ירידה מ-43% ל-20%).
שאלנו האם הלימודים בתקופה הזאת (שזוכים לכל-כך הרבה ביקורת) תורמים. למעלה מ-75% מהתלמידים ידעו להצביע לפחות על נושא אחד שבו הם נתרמים, ממגוון נושאים שהוצגו להם. בולטים במיוחד:
44% דווחו על חיזוק היכולת שלהם ללמוד עצמאית,
36% על שמירה על סדר היום.
לעומת זאת, 21% דווחו על קבלת מידע חדש ו-20% על שמירה על קשר עם חברים.
שאלנו האם יש מישהו שאפשר לדבר איתו כשקשה ביומיום, ללא קשר ללימודים 68% מדווחים שיש כזה, בדרך-כלל מדובר במחנך/ת (38%).