חדשות וחדשנות בחינוך >

מצטייני התנדבות בקהילה העירוניים: תלמידי אמית כרמיאל

מצטייני התנדבות בקהילה העירוניים: תלמידי אמית כרמיאל

קרדיט צילום תמונה: עיריית כרמיאל

ינון שי אבזדה, אורי פרנקו, ויערה אנקרי – תלמידי כיתה י”ב בבית החינוך אמית כרמיאל הגיעו השבוע ללשכת ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, שהעניק להם תעודות הערכה על היותם מצטיינים בהתנדבות בקהילה.

יערה אנקרי מתנדבת בכמה מקומות; שמחה לילד, תנועת יחד – חיבור בין ילדים דתיים לילדים חילוניים ומדריכה בבני עקיבא כשהשנה אף החליפה את הקומונרית שעזבה ובנוסף היא מתנדבת במועדונית ‘כיפלי אביב’ בעזרה לילדים בשעות אחר הצהריים.

אורי פרנקו עלה מברזיל לפני כ 8 שנים, הדריך אף הוא בבני עקיבא ובקייטנות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים והשנה בכיתה יב סיים את תפקיד ההדרכה והחליט שהוא מרים את היוזמה של שבט ‘עמישב’ בבני עקיבא שמטרתה לגייס עולים להשתלב ולהיות חניכים בסניף בני עקיבא. מה שמהווה מבחינתו סגירת מעגל. ” כשאני עליתי הייתי די בודד וכשאמרו לי שאני יכול לעשות משהו כדי שלעולים חדשים ירגישו יותר מחוברים לסביבה החדשה, קיבלתי את התפקיד בלי לחשוב פעמיים, כי אני יודע שזה מה שהרבה עולים צריכים”, הוא משתף.

ינון אבזדה, מגיל צעיר מאוד התנדב בכל דבר שהיה צריך. בכיתה י נכנס להדרכה בבני עקיבא ובכיתה יב החליט שהוא ממשיך להתנדב בתנועה, כיום הוא מוביל את שבט יובל, של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. “אין שום סיבה שילדים בעלי צרכים מיוחדים לא יהיו שייכים לתנועה ויוכלו להשתלב כמו כל ילד אחר”. בטקס בו השתתפו נציגי מחלקת החינוך, צוותי החינוך וההורים, הוקיר להם ראש העיר, משה קונינסקי, תודה על כל הפעילות שלהם בעיר בתחומים השונים ואמר: “יש לנו נוער נפלא, אני גאה בכם, כרמיאל גאה בכם!”.

גאי דקל, מנהל בית החינוך: “אנחנו גאים ביערה, אורי וינון – שמהווים מודל לעשייה והתנדבות ברמה הכי גבוהה ומביאים לידי ביטוי בצורה מעוררת השראה את הערכים אליהם אנו מחנכים בקריית החינוך אמית כרמיאל”.

פורסם בתאריך: 12.02.2023