חדשות וחדשנות בחינוך >

מיכאל בנסון המנהל האגדי של אמית באר שבע ומנהל יד שרה הלך לעולמו

מיכאל בנסון ז

קרדיט צילום תמונה: באדיבות המשפחה

הלילה הלך לעולמו מיכאל בנסון, אחד מגדולי המחנכים בבירת הנגב. בנסון, מי שהיה עשרות שנים מנהלה של אולפנת אמית אוריה באר שבע וקודם לכן מנהל מקיף אמית באר שבע. לפני כעשרים שנה, מאז פרישתו לגימלאות ניהל בנסון את סניף יד שרה בעיר בהתנדבות במשך שנים ארוכות. לפני כחודש וחצי חלה במחלת הסרטן, בן 83 היה במותו.

בנסון שנולד וגדל בלונדון שבאנגליה הגיע לבאר שבע כמדריך של סטודנטים במסגרת הסוכנות היהודית, הוא למד פסיכולוגיה ופילוסופיה אך החליט לפנות לחינוך. בתחילה לימד בישיבת בני עקיבא בעיר אך עבר מהר מאוד לנהל את מקיף ב’ ואת מקיף ה’, מקיף אמית. לימים נקרא להקים את אולפנת אמית בעיר אותה ניהל שנים רבות.

אחת מתלמידותיו המפורסמות היא כלת פרס ישראל, אם הבנים, מרים פרץ שסיפרה בספרה כי בנסון הוא שגילה אותה בכיתה המקצועית שבה היתה ופנה לאביה בבקשה להעביר את מרים לכיתה העיונית.

לימים פרץ סיפרה כי היתה קוראת למורים בבית הספר שבו ניהלה. “תהיו מיכאל בנסון. הוא הסתכל לי בעינים ופתח לי את השער להצלחה”.

בנו של מיכאל, חגי, הלך בעקבות אביו למסלול החינוכי והיה אף הוא מנהל במקיף אמית בעיר.

מאז פרש לגימלאות, נטל על עצמו בהתנדבות את ניהול סניף יד שרה בעיר השקיע בו רבות ופיתח אותו ולצד זה השקיע שעות ארוכות ללמוד וללמד שיעורי תורה, בשנים האחרונות אף למד בכולל הגימלאים בבית מוריה. במשפחתו מספרים על מסירותו העצומה לתלמוד תורה, יום יום, סביב השעון ממש עד היום שבו נפל למשכב.

נורית דוידי, מנהלת אולפנת אמית אוריה בעיר ובוגרת האולפנה, למדה אצל מיכאל בנסון. “קשה לי לבטא במילים עד כמה מיכאל היה משמעותי עבורנו כתלמידות ועבורי באופן אישי. בחכמתו הוא ידע לסייע לכל תלמידה, לראות את מה שמעבר ולתת מענה. אני חייבת לו רבות וכמוני אלפי תלמידות ותלמידים שהוא שינה להם את החיים”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית שגדל בבאר שבע, הכיר את מיכאל מילדותו. אביו, אהרן אלדר ז”ל היה מנהל מחלקת החינוך בעיר וקודם לכן כשהיה מנהל התיכון, סגנו היה מיכאל בנסון: “הוא היה מנהיג שהצליח בכוח אישיותו החינוכית יוצאת הדופן להוליך אחריו קהילה שלמה. מיכאל ידע להסתכל בעיני כל תלמיד, להיות קשוב לו ולדעת מה הנתיב הנכון להביא אותו להצלחה. בעזרת טוב הלב שלו, חכמת החיים והאמון הרב שרכשו לו המורים והתלמידים הוא גידל דורות של תלמידות שנמצאות כיום בכל שדרות העשיה הציבורית המדעית והחינוכית בישראל. ליבי עם משפחתו היקרה. רשת אמית כולה חייבת למיכאל רבות על שנים רבות של עשיה חינוכית מופתית בבאר שבע”.

הלוויתו של מיכאל בנסון ז”ל תתקיים היום, בשעה 17:30, בבית העלמין החדש בבאר שבע

 

נורית דוידי מנהלת אולפנת אמית אוריה עם מיכאל בנסון ז''ל

פורסם בתאריך: 10.07.2024