חדשות וחדשנות בחינוך >

חצי מהמורים במילואים? תלמיד כיתה י”ב מונה לתפקיד סגן מנהל בית הספר

איתן ברגר והרב שמעון שושן

לצד רמת מצוינות גבוהה של 100% זכאות לבגרות בשנים האחרונות, בישיבת אמית עמיחי ברחובות מבקשים לחזק את תחושת השייכות והשותפות של התלמידים בישיבה. צורך שעלה מהשטח בעקבות פרוץ והמלחמה והתגייסותם של מורים רבים ואנשי הצוות החינוכי למילואים.

בצעד ראשון בסוגו החליטה ההנהלה, למנות את איתן ברגר, תלמיד כיתה י”ב לתפקיד סגן ראש הישיבה. לצד ראש הישיבה הרב שמעון שושן.

בשנים האחרונות, לצד נציגות מורים גדולה, גם קבוצת תלמידים שותפים בהובלת תהליכים בישיבה, כמו גם לתכנית התלת-שנתית. לכל בעל תפקיד בישיבה, הוצמד צוות היוועצות קבוע שמורכב מתלמידים. כך שמינוי סגן ראש ישיבה מקרב התלמידים היה טבעי להיות הצעד הבא.

“איתן ברגר הוא תלמיד מצטיין ופעיל חברתי משכמו ומעלה”, מעיד הרב שמעון שושן ראש הישיבה. “תוך זמן קצר מאז הגיע לישיבה, הוא כבר נבחר למועצת התלמידים. הוא יוזם לא מעט פרויקטים. רק לאחרונה הפיץ לכל התלמידים את חוזר מנכ”ל משרד החינוך על זכויות התלמידים, שבאופן פרדוקסלי דווקא העלה את רמת המוטיבציה הלימודית שלהם”.

בתגובה למינוי, אמר ברגר כי “לכבוד הוא לי להיות סגן ראש הישיבה, שחרטה על דגלה את שותפות התלמידים הכה חשובה. אני מתכוון להמשיך לייצג את תלמידי הישיבה בישיבות ההנהלה ובפגישות הצוות. מועצת התלמידים בראשותי, תמשיך לעזור לר”מים ולמורים המקצועיים בכיוון הלמידה לטובת התלמידים בצורה הפדגוגית של הרשת”.

מבחינתו, תפקידו העיקרי כסגן ראש הישיבה, היא להיות הגשר בין המורים לתלמידים. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד במהלך חודשי הלחימה. “עם פרוץ המלחמה, ביחד עם תלמידים מתנדבים נוספים, היינו בקשר רציף עם משפחות המילואימניקים של המגויסים מהישיבה ודאגנו לפירוק סוכות, בייביסיטר, ארוחות מפנקות ועוד. גם בפן הלימודי, כחלק מהתפקיד, הייתי מעורב באופן החזרת הלימודים בהתחלה באופן וירטואלי ובהמשך באופן פרונטלי. כמי שמכיר הרבה בתי ספר, מכל רחבי הארץ, הלימודים בישיבת אמית עמיחי נשארו יציבים, גם בתקופת הלימודים הא-פרונטלית והחזרה ללימודים פרונטליים הייתה חזרה הדרגתית וטובה והיא הוכיחה את עצמה”.

ברגר מונה מספר יעדים שנמצאים בראש מעייניו בתפקיד: הפעלה של צוותי היוועצות של המורים המקצועיים ורכזי המקצוע, בשיתוף עם תלמידי הישיבה בנוגע להכוונת הלמידה לטובת התלמידים. בנוסף, הוא מתכנן להתמקד בהכנסת כמה שיותר תלמידים לפורום השפעה בישיבה כגון מועצת התלמידים, ובראשם שמירה על זכויות התלמידים החשובות כל כך. “בהמשך לפרויקט שהובלתי כראש מועצת התלמידים, בו הופיעו הזכויות של התלמידים בכל רחבי הישיבה”.

מינוי זה מגיע במקביל לשאר תפקידיו של ברגר; יו”ר מועצת התלמידים בישיבת אמית עמיחי, יו”ר מועצת התלמידים והנוער ברחובות, נציג מועצת התלמידים והנוער המחוזית-מחוז מרכז וראש שדולת החמ”ד ונציג במועצת התלמידים והנוער הארצית – אשר גם בהם מייצג את ערכי הישיבה ואת תלמידיה.

הרב שמעון שושן, ראש ישיבת אמית עמיחי: “מתוך הבנה כי אדם צומח בעיקר במקום שבו הוא בוחר, אנחנו מעמיקים בשנים האחרונות את שותפות הצוות והתלמידים במרחבי בחירה רבים. שותפות זו באה לידי ביטוי בגיבוש החזון, תכנית העבודה והביצוע שלה. איתן כסגן ראש הישיבה היה שותף השנה, בגיבוש התהליכים המרכזיים החינוכיים בישיבה והיה משמעותי במיוחד בשנת המלחמה”.

 

איתן ברגר והרב שמעון שושן

פורסם בתאריך: 29.08.2024