חדשות וחדשנות בחינוך >

חינוך היברידי

צילום אביטל הירש

את שיעורי הזום, שהפכו לנחלת כלל התלמידים בארץ, לקחו בבתי הספר של רשת אמית צעד אחד רחוק יותר, לטובת שיעורי העשרה המונגשים לכלל התלמידים. מתמטיקה ופסיכולוגיה של מותגים אבל גם קונדיטוריה, תכשיטנות והתנהלות פיננסית – כל אלה הם רק חלק ממה שמציע בית הספר ההיברידי החדש

גה גוטר, תלמידת כיתה י”א במגמת מדעי המחשב באולפנת אמית בחיפה, לומדת באמצעות שיעורים מקוונים מרחוק. יחד עמה במגמה לומדים גם תלמידים ותלמידות מבתי ספר אחרים מרשת אמית. גוטר גם משתתפת בקורס השכלה כללית בתיאטרון, שאף הוא ניתן מרחוק במתכונת היברידית. “שתי המורות שאני הכי קשורה אליהן הן המורה למחשבים והמורה לתיאטרון, למרות שטרם פגשתי אותן פנים אל פנים בגלל הקורונה”, מודה גוטר בחיוך, “שתיהן מורות שמלמדות בכלל בבית הספר של אמית בעכו, והופתעתי מעוצמת החיבור בינינו, כי לא בהכרח יש לי חיבור שכזה עם מורות שאותן אני כן פוגשת. ממש התחברתי גם עם תלמידות מבתי הספר האחרים. דווקא שיטת הלימוד ההיברידית היא זו שאפשרה לי להכיר אותן יותר מקרוב. זה משוגע, אני יודעת, אבל העולם השתגע ואנחנו השתגענו יחד איתו: למרות הקשיים של לימוד מרחוק, הוא כן יוצר חיבור אנושי חזק וגם תחושת מחויבות, גם שלי וגם של המורות שלי אליי ואל הצלחתי”.

אם יש משהו שהקורונה הוכיחה זה שלא צריך לשבת האחד ליד השני כדי שיתקיימו לימודים, ובקהילות של רשת אמית החליטו למנף את ההבנה הזו לפיילוט של בית ספר היברידי, בית ספר שנבנה לצד בית הספר הקיים ומציע באופן מקוון ברובו יותר מגמות וקורסי העשרה. הפיילוט החל בשנת הלימודים הנוכחית, ובמסגרתו תורם כל מנהל מורים מצטיינים, מגמות מגוונות וקורסי השכלה כללית, שאליהם יכול להירשם כל תלמידה ותלמיד.

הלל זוכמן, למשל, תלמידת כיתה י’, אף היא מאולפנת אמית חיפה, משלבת בין מגמה ביולוגית בכיתה פרונטלית לבין קורסים להשכלה כללית של בית הספר ההיברידי. במחצית הראשונה של השנה היא השתתפה בקורס נאומים ורטוריקה באנגלית. היא צנועה ולא מספרת הרבה, אך צוות ההוראה מגלה לנו כי היא וחברתה מבית הספר אמית עכו זכו במקום הראשון בתחרות הנאומים. בין השתיים נרקמה חברות אמיצה והן לוקחות יחד בסמסטר הנוכחי גם קורס השכלה כללית בפילוסופיה מוסרית. זוכמן: “אנחנו לומדות על התפיסות של המוסר לאורך ההיסטוריה מאז יוון העתיקה, איך נוצרו מוסר ותפיסות שונות שלו. בדיוק למדנו על שפינוזה בשיעור האחרון. אני יודעת להגיד שאני לומדת משהו מיוחד, כי עד השנה לא נגעתי בפילוסופיה בכלל”.

לקריאת הכתבה הקליקו >>

הכתבה של מאיה פולק פורסמה במקור ראשון ב30.3.21
צילום: אביטל הירש

פורסם בתאריך: 05.04.2021