המכתבים שנותנים לחיילים הפצועים כוחות להתמודד עם השיקום
בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים ציינו השבוע את יום ההוקרה לפצועי צה”ל. בנוסף לשיחה המרגשת ולתהילים שהתקיימו בבית הספר, ביקשו לחבר את התלמידים ברובד נוסף ומשמעותי ליום הזה, להרגיש חלק וקשר לעם ישראל.
כחלק משיעור עברית, שיעור כתיבה, כתבו תלמידי כיתה ט’2 מכתבים לחיילי צה”ל שנפצעו במהלך המלחמה האחרונה. התלמידים כתבו מכתבים מרגשים, מלאי הערכה ותודה לחיילים הגיבורים שנתנו כל כך הרבה למעננו. המכתבים נשלחו לחיילים שנמצאים במחלקת השיקום בהר הצופים.
התלמידים חשבו שבזה הסתיים העניין, אך נדהמו והתרגשו לקבל תגובות מאותם פצועי צה”ל, ששלחו הודעות ואף התקשרו אליהם והביעו את תודתם והתרגשותם מהמכתבים שקיבלו. החיילים ציינו שזה נותן להם כוח להמשיך ‘להילחם’ בשיקום כשהם יודעים ומבינים שהתלמידים ועם ישראל כולו חושב עליהם ומעריך.
גבריאל הררי, תלמיד כיתה ט2 שיתף: חשבתי שזה סתם עוד שיעור עברית, אבל שהמורה אמרה שזה לחיילים זה דירבן אותי לכתוב. לא האמנתי שיחזירו לי תשובה. היה ממש מרגש לקבל תגובה ולהבין ‘מה שעשיתי נותן כוח כי לפעמים אני לא יודע מה אני יכול לעשות במצב הזה, ופתאום להבין שלמכתב שלי יש כוח ונתן כוח לחייל להתמודד”.
הילה ברקוביץ, מחנכת הכיתה: “היה לי חשוב לחבר את התלמידים ליום הזה, שיהיו חלק ויוקירו תודה עבור מי שנלחמו בשבילנו. ראינו שגם דרך שיעור עברית אפשר לחבר אותם לאירועי היום, ולמנף את הלמידה למשמעות וחיבור תוך למידה והתקדמות. כשהתלמידים קיבלו תשובות מהלוחמים היה להם ברק בעיניים והתרגשות גדולה. הם הבינו שגם התלמיד שיושב בכיתה בשיעור עברית ולומד, יכול לעשות הרבה, דרך מעשים ביום יום, ולהוסיף אור וטוב בדרך שהם יכולים!”.
הודיה תשובה, ראש הנתיב: “זהו חיבור מרגש, בין העשיה הלימודית והחינוכית לבין כלל ישראל ובתוכם חיילנו היקרים. התגובות של החיילים למכתבים המרגשים מהתלמידים הראו עד כמה עשיה מסוג זה חשובה מאין כמוה ביום פצועי צה”ל ולאורך השנה כולה, ומצד התלמידים שהרוויחו גם שיעור עברית משמעותי והרוויחו עוד יותר לשמח ולרגש את חיילנו ולהקל במעט על המסע שהם עוברים”.