חדשות וחדשנות בחינוך >

המילואימניק המצטיין: יגאל בנקין מאמית דתי ירושלים

המילואימניק המצטיין: יגאל בנקין מאמית דתי ירושלים

יגאל בנקין, מורה בבית החינוך אמית דתי ירושלים, זכה לאות מצטיין קצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי על חלקו במלחמה. את התעודה קיבל בנקין ביום העצמאות, ממפקד החיל, תא”ל אריאל שימה. עד עתה, במהלך החודשים האחרונים שירת בנקין במילואים 198 ימים וגם והוא ממשיך לתת מענה מרחוק לתקלות.

בתפקידו, בנקין בוחן רק”מ (רכב קרבי משוריין) ונגמ”ש כבד. עם פרוץ המלחמה, עזב את תלמידיו באמית דתי ירושלים, התגייס לשדה הקרב ונתן מענה מקצועי וסיוע באיתור ותיקון תקלות לכלים בשטח הלחימה. “לאורך כל התקופה ביצעתי הדרכות ורענון לאנשי מילואים בשטח. לאחר מכן לאור מה שנחשפתי בשטח, בניתי לי צוות אחזקה שנתן סיוע לגדודי מילואים של חיל ההנדסה. העבודה כללה איתור ותיקון תקלות מורכבות בשטחי הכינוס ומעבר לגבול”, הוא מתאר.

כל העבודה לוותה בחשש לנפילות של רקטות ופצמ”רים וירי שוטף על הריכוזים שנכח בהם, באחד הפעמים אף ניצל בנס ויצא בפגיעה מינורית בלבד. “בנוסף, היה מאתגר לאור העובדה שכל נסיעה במרחב הדרומי היתה מורכבת בשל חוליות מחבלים שהסתובבו בשטח וחשש לירי דו”צ”.

בתגובה לזכיה, אמר בנקין: “הופתעתי מאוד על הזכיה. אני מרגיש גאווה והערכה רבה על עצם ההוקרה, שלא ציפיתי לה. אני מתנדב מכל הלב על מנת לתרום לעם ישראל במיוחד בתקופה הזאת”.

משה גוטסמן, מנהל אמית דתי ירושלים: “אנחנו גאים מאוד, באיש החינוך הדגול שלנו יגאל בנקין שמצטיין גם בבית הספר ומצליח לקדם ולחשוב על התלמידים ועל מגמת תחבורה מתקדמת תוך כדי עשייתו מעוררת ההשראה והצטיינותו במילואים. בטוחני שלמרות העדרותו הארוכה בעקבות המילואים, תלמידיו קיבלו ממנו שיעור גדול לחיים מלאי משמעות, נתינה ומסירות. עלה והצלח”.

פורסם בתאריך: 27.05.2024