מחנכים לחיים | פתיחת שנה תשפ"ה >

הבוגר שחזר ללמד

המורה שחף קבלו ותלמידים

לפני 6 שנים, סיים שחף קבלו כיתה י”ב בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, השנה הוא חוזר אל בית הספר, הפעם בתור מורה מן המניין.

“זכיתי להיות המחזור הראשון של המסלול הישיבתי בבית החינוך אמית איתן ותמיד הרגשתי שיש יחס מיוחד לכל תלמיד, לא היו מדברים איתנו בהתנשאות, אלא בגובה העיניים”, הוא נזכר. “בכיתה ח’ רבתי עם כמה ילדים, ויצאתי מהכיתה כועס על כולם, והמחנך שלי הרב עובדיה תפס אותי חיבק אותי והרגיע אותי, ולא עזב עד שנרגעתי. באותו רגע הבנתי שמורה זה לא דבר רע, ושאני רוצה להיות כזה”

לאחר הלימודים, למד שנתיים במכינת מעוז, לאחר מכן התגייס לרבנות הצבאית בחטיבת כפיר. במהלך השנה האחרונה בצבא נכנסתי ל’מקום בלב’ באמית איתן להדריך תוך כדי הצבא, וכך בעצם נכנס קצת לתוך עולם החינוך. “בחרתי ללכת למסלול הוראה בעקבות שני מורים שעזרו לי לעצב את האישיות שלי בתור ילד ותמכו בי בכל מיני קשיים, אחד מהם היה המחנך שלי הרב עובדיה בן משה והשני זה מדריך של הכיתה במקום בלב יוסף בנגוסי, בסוף כיתה יב כבר הבנתי שאני רוצה להיות מורה כמוהם”.

הבחירה לחזור ללמד דווקא באמית איתן, הייתה טבעית מבחינתו. “בחרתי לחזור לאמית איתן כי יש שם צוות מדהים שאוהב לעזור וקיבלתי מהם הרבה כלים ואני רוצה להעביר לדור הבא את מה שלמדתי. האני מאמין שלי זה שכל תלמיד זה עולם שלם ולא משנה כמה קשה לעשות אני אעשה כל מאמץ לתת לכל אחד יחס אישי מלא”.

התחושה להיות בחדר מורים יחד עם כאלה שלימדו אותו, עדיין קצת משונה מבחינתו, אבל הוא מקווה להתרגל במהרה. “בפעם הראשונה שהגעתי הרגשתי מוזר להכנס לחדר מורים, אבל זה עבר בשנייה שאחד המורים תופס אותי לשיחה ומתרגש לשמוע שאני מצטרף אליהם שנה הבאה”.

הרב שלומי דהן, ראש הנתיב הישיבתי באמית איתן: “כחלק מהתפיסה החינוכית אנו פועלים במכלול מרחבי החיים ומלווים את בוגרינו במכינות, בישיבות, בצבא, באקדמיה ומשתדלים לא לפספס אף אירוע משמעותי בחייהם הבוגרים, לכן היה זה עבורנו טבעי שבוגרי בית הספר ישובו אל בית הספר ויהיו חלק משמעותי מהסגל החינוכי. השיח שעליו גדלים התלמידים בחממה שלנו הוא שיח ששם במרכז החיים את ערך השליחות, ואין ספק ששדה החינוך הוא המקום הנכון בעת הזאת להיות שליח של אהבה ואמונה! עבורנו זהו אירוע מרגש מאוד של סגירת מעגל חינוכית ממדרגה ראשונה. ברוך השב, שחף!”.

פורסם בתאריך: 26.08.2024