חדשות וחדשנות בחינוך >

גאווה לאומית: שירה גרוס, תלמידת אולפנת אמית גבעת שמואל חזרה עם מדליה מהאולימפיאדה הבינלאומית בקזחסטן

גאווה לאומית: שירה גרוס, תלמידת אולפנת אמית גבעת שמואל חזרה עם מדליה מהאולימפיאדה הבינלאומית בקזחסטן

קרדיט צילום תמונה: נגה זהרוני רכזת הנבחרת

בצל המציאות המורכבת במדינת ישראל, נבחרת ישראל בביולוגיה קטפה הישגים מרשימים באולימפיאדה הבינלאומית שהתקיימה בקזחסטן.

שירה גרוס, תלמידת כיתה י”א באולפנת אמית גבעת שמואל, זכתה במדלית ארד. לצידה, גם שלושת חברי הנבחרת הנוספים קטפו מדליות בתחרות.

רק לפני חודשים ספורים, זכתה גרוס במדליית זהב באולימפיאדת הביולוגיה הלאומית ובכך סללה את דרכה אל נבחרת ישראל ואל האולימפיאדה הבינלאומית וכעת היא זוכה בהישג בינלאומי.

האולימפיאדה הבינלאומית בביולוגיה מתקיימת זו השנה ה- 35 ומדינת ישראל משתתפת בה בפעם השלישית. האולימפיאדה התקיימה השבוע באסטנה שבקזחסטן ולקחו בה חלק 305 תלמידות ותלמידים מ-81 מדינות מרחבי העולם.

התלמידים נבחנו במבחנים עיוניים ומעשיים במשך ימים ארוכים במגוון נושאים. מי שליווה אותם בתהליך הוא מרכז מדעני העתיד בשיתוף משרד החינוך ואוניברסיטת תל אביב וכן סהר סיגאוי, ראש תחום המצוינות ברשת אמית.

בתגובה לזכיה, אמרה שירה: “מרגיש טוב לזכות ואני מודה לקב”ה, למשפחה, לחברות ולחברים, אבל באותה מידה אני מאמינה בדרך ולא ביעד, ולכן לדעתי חשוב לשים דגש על הדרך ולא על ההישג. התהליך שעברתי היה ארוך, מדהים, קשה אבל גם מתגמל מאוד, ואני שמחה בכל צעד שעשיתי. אני מקווה שהדרך שהלכתי בה תראה לעוד בנות צעירות שזה אפשרי, שאת יכולה לעשות את זה אם את מאמינה בעצמך, באלוקים ובכוחות שלך. כולנו נופלים, אבל מי שמנצח תמיד קם בסוף”.

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל:”אני מברך את שירה ואת כל תלמידות ותלמידי העיר הנפלאים שלנו, על ההישגים המרשימים שלהם בכל תחומי החיים, שמציבים אותנו בקדמת הבמה עולמית. אני גאה ונרגש מהדרך, מההשקעה וההתמדה שלה גם בשנה קשה ומאתגרת זו. זכייתה נותנת לכולנו הרבה תקווה ומהווה מקור להשראה”.

אורית קאופמן, מנהלת אולפנת אמית גבעת שמואל: “זכיה באולימפיאדה, היא רגע שיא שקדמו לו רגעים רבים בהם נדרשה שירה לניהול עומסים, רגשיים ולימודיים, ובכל אלה ראינו אותה מתמודדת בגאון ולא מוותרת לעצמה, בשום שלב- כיאה למצטיינת בנשמתה. התרגשתי במיוחד מהיכולת הבלתי מתפשרת של שירה להחזיק בעולם הערכי תורני בסביבה שהיא לא דתית ברובה ואף לא יהודית. כאולפנה, רווינו נחת וגאווה גדולה בכל צעד שהיא צעדה עד ההישג הגדול”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “הכבוד לשירה, לשגיא ולמורים שלהם על ההישגים המרשימים ובעיקר על העבודה הקשה וההשקעה שהניבו פירות והביאו כבוד גדול למדינה כולה בשנה לא קלה”.

קרדיט צילום תמונה: נגה זהרוני רכזת הנבחרת

פורסם בתאריך: 17.07.2024