מחנכים לחיים | פתיחת שנה תשפ"ה >

בתחילת שנת הלימודים: זוכרים את הרב אילון

ערב שירה וזיכרון לרב אילון ויס הי

קרדיט צילום תמונות: יעל לזרוביץ

לכבוד פתיחת שנת הלימודים ולקראת השנה החדשה, התקיים בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, ערב שירה וזיכרון לרב אילון ויס הי”ד, המחנך שנפל בקרבות ברצועת עזה. בארוע השתתפו לראשונה משפחתו של אילון יחד עם תלמידיו, אליהם הצטרף הזמר והיוצר נתן גושן.

במהלך הערב סיפר בנו על אילון האבא, איש משפחה, אבא, סבא ובן זוג שאצלו הם תמיד בראש סדר העדיפויות. הבת שיתפה על כך שהוא היה עמוד התווך בבית ואחריי שנהרג הם ממש הרגישו שהם צריכים ללמוד הכל מחדש מהדברים הכי פשוטים, של בישול, שטיפה ועוד – ועד לדברים גדולים יותר של חשבונות רכבים.

נטע אלמנתו שיתפה על כך שלצד השטותניקיות הרבה הרב אילון היה אדם אחראי מאוד, על כך שאהב לפתור בעיות, כאן ועכשיו. “הוא תמיד היה בעשייה. כמה שעות לפני שנהרג חיפשו אותו ומצאו אותו יושב לפתוח סתימה בצנרת, אף אחד לא ביקש אבל אילון ראה בעיה ומייד טיפל”.

אבישי בן ישי, תלמידו של אילון: “אדם עצום והן אדם ענק שלא ידעתי שאפשר שככה מישהו יכנס לי לנשמה. כשהרב אילון נהרג הרגשתי שהלב שלי מדמם וכואב. ואני כל הזמן במחשבות בדיבורים ומחפש איך לעשות לעילוי נשמתו. מרגיש קרוב אליו מאוד, והוא הולך איתי ביום יום כל הזמן”.

נתן גושן התרגש למשמע הסיפורים: “תודה רבה שהכנסתם אותי לעולם המופלא של אדם שלא הכרתי ועכשיו אני מרגיש שאני מכיר ממש טוב. אתם מקסימים, יש לכם פה קהילה מיוחדת הייתי שמח לגדול בכזו”.

הרב שלומי דהן, מנהל חטיבת הביניים וראש הנתיב הישיבתי: “היה ערב מיוחד ומרגש שמכבד את זכרו של הרב אילון אהובנו, מעבר לניגונים שנגעו בלבבות, שמענו סיפורים אישים מפי הצוות, התלמידים והמשפחה שהזכירו לנו במעט איזה אדם גדול היה הרב אילון וכמה קשה עלינו פרידתו. נוכחנו כולנו להרגיש ולדעת איך הרב אילון היה הרבה יותר ממחנך בבית ספר והצליח להאיר את הלבבות של כל כך הרבה אנשים שהיו סביבו”.

ערב שירה וזיכרון לרב אילון ויס הי"ד עם הזמר נתן גושן

פורסם בתאריך: 09.09.2024