חדשות וחדשנות בחינוך >

בית ספר ליזמות – תלמידות אמית אורי במעלה אדומים מפתחות במהלך הלימודים מיזמים למען בעלי מוגבלויות

בית ספר ליזמות - תלמידות אמית אורי במעלה אדומים מפתחות במהלך הלימודים מיזמים למען בעלי מוגבלויות

קרדיט צילום תמונה: מיכל לדקני

במסגרת תוכנית יזמות לשכבת ח’ העוסקת בעולם המוגבלויות, יצאו תלמידות בית החינוך אמית אורי מעלה אדומים למרכז ‘שלווה’ בירושלים, כדי להבין כיצד לאתר צרכים של בעלי מוגבלויות שהתלמידות יוכלו למלא בעזרת היזמות.

בסיור, התוודעו התלמידות לסיפור הקמתו של מרכז שלווה על ידי הרב קלמן סמואלס, שבנו, יוסי הפך לעיוור, חירש ומשותק עקב חיסון פגום שקיבל בטיפת חלב.

התלמידות ביקרו באולם הספורט, בבריכה הטיפולית, במתחם השינה לילדי שלווה שמעוצב כמו סיפור אגדות, בבית קפה חברתי ובבית הכנסת היחודי.

את הסיור הדריכה בוגרת השירות הלאומי במקום שהיא גם אחותו הקטנה של יוסי, והתלמידות שמעו ממנה על ההתמודדות עם הנושא. בעקבות הסיור התלמידות יכנסו לתהליך של עבודה ולאיתור יוזמות שיסייעו לבעלי מוגבלויות.

מוריה כהן, תלמידת כיתה ח’ שיתפה: “הסיור בשלווה והסיפור האישי ממש שינו אותי ואני מבינה שהצרכים של בעלי המוגבלויות משמעותיים. בא לי כבר לייצר משהו שיעזור להם”.

נעמי קמיגרוב, רכזת אקוסיסטם שליוותה את התלמידת: “ללא ספק הסיור חשף אותנו באמפטיה גדולה לעולם המוגבלויות, במקום אחד מיוחד שעושה כל כך הרבה חסד. זכינו”.

רוחמה ווגל, מנהלת אמית אורי: “הביקור בשלווה פתח צוהר נוסף לתלמידות לעולם של יזמות ופתרונות יצירתיים. יום כזה שווה ערך להרבה שיעורים פרונטליים רגילים במקום ללמוד על הבנות חוות את הדברים במציאות. אמית אורי – חממת יזמות”.

פורסם בתאריך: 22.01.2023