חדשות וחדשנות בחינוך >

באמית האופק זוכרים את יום הולדתו של סמל מתן אברג’יל הי”ד

באמית האופק זוכרים את יום הולדתו של סמל מתן אברג'יל הי''ד

השבוע חל את יום הולדתו ה- 20 של מתן אברג’יל, בוגר תיכון אמית האופק וגיבור ישראל.

מתן נפל בשבעה באוקטובר, כשהיה בדרכו יחד עם חבריו, לוחמי גולני, להגן על תושבי קיבוץ ניר עם. במהלך הלחימה מול מחבלי חמאס, נזרק לתוך הנמ”ר רימון. מתן הצמיד את הרימון לגופו, וכך הציל את חבריו.

בית הספר אמית האופק מנציח את זכרו של מתן בדרכים שונות ובראשם ‘מכינת מתן’ לתלמידי כיתה י”ב.

השבוע, לכבוד יום הולדתו קיימו התלמידים צעדה במרכז אור עקיבא ובקיום יום ספורט כלל בית ספרי לזכרו, שכן מתן אהב מאד ספורט וכושר גופני.

תלמידי אמית האופק והצוות החינוכי צעדו בחולצות לבנות עם תמונותיו של מתן, דגלי ישראל ודגלי חטיבת גולני ברחובות אור עקיבא בשירה וריקודים עד לחורשת האקליפטוס. בחורשה התקיימו מגוון פעילויות ספורט בהשתתפות בני המשפחה: כדור רשת, כדורגל ותחרות משיכת חבל.

בני המשפחה, אריק ופנינה ההורים והאחים: רון ותומר השתתפו באירוע. גם ‘הסבא של גולני’ חיים וינגרטן, סיגל אלבז מנהלת אגף החינוך וסמנכ”ל רשת אמית דני רהט הגיעו לכבד בנוכחותם.

אריק אברג’יל, אביו של מתן, הודה למנהלת בית הספר, לצוות ולתלמידים על הפקת האירוע, וציין כי “יום הולדתו של מתן הוא יום שמח. אני בטוח שאם מתן היה איתנו עכשיו, הוא היה משתתף בכל הפעילויות. אני בטוח שהוא מביט בנו משמיים ושמח”.

התלמיד קורן אשר מכיתה יא שיתף: ”היה יום ספורט מדהים עם אנשים מדהימים וחוויה לא נשכחת של ספורט עם החברים. הכול היה לזיכרו של מתן אברג’יל הי”ד אני שמח שיצא לי להשתתף ביום כזה עם כל כך הרבה משמעות”.

עינת רובין, מנהלת בית הספר: “זה היה יום מאד מרגש ומשמעותי עבורי ועבור התלמידים והצוות. זוהי זכות גדולה להנציח את מתן, הבוגר שלנו, גיבור ישראל, ולהזכיר אותו במיוחד ביום הולדתו. אני מודה למשפחת אברג’יל שהגיעה להשתתף באירוע”.

פורסם בתאריך: 20.05.2024