הערכה >

הערכה ברשת – שייכות והשפעת הסגר השלישי

תחום ההערכה של רשת אמית, בודק וסוקר כל שבוע נושאים שונים. מזמינים אתכם לחקור וללמוד את הנושאים    

שייכות

68% מהתלמידים מדווחים שבמידה רבה או רבה מאוד טוב להם בבית-הספר (66% בשנה שעברה)
65% מדווחים שבמידה רבה או רבה מאוד לתלמידים בכיתה איכפת זה מזה (60% בשנה שעברה, 61% בנובמבר השנה)
37% מדווחים שבמידה רבה או רבה מאוד הם מזדהים עם הצוות או דמויות אחרות הקשורות בלימודים (29% בשנה שעברה)
26% מדווחים שבמידה רבה או רבה מאוד כשרע או עצוב להם הם יכולים לדבר עם המורים שלי (29% בשנה שעברה)

נטייה ליציבות ביחס לשנה שעברה, למרות הריחוק, ואף עלייה מסוימת בהזדהות עם הצוות. עלייה קלה גם באיכפתיות ההדדית של התלמידים זה לזה מתחילת השנה.
בשאלונים קודמים דווח על מערכת יחסים טובה מאוד עם המורים. יחד עם זאת, עבור רובם הגדול של התלמידים מורים אינם מהווים כתובת לשיחה על סוגיות אישיות.

בהקשר דומה, בדקנו מהם שני הערכים המובילים את בית-הספר לפי מה שהתלמידים קולטים.
45% ציונים גבוהים של תלמידים
38% ידע ומיומנויות שיעזרו לתלמידים בחיים
33% תורת חיים ואמונה דתית
16% מעורבות והתנדבות
14% לחדש בצורות הלימוד
13% שייכות ומשפחתיות
11% אהבת הארץ וציונות
9% חיבור עם הקהילה והסביבה

ההרגשה בעקבות ההחלטה על הסגר השלישי
התלמידים התבקשו לבחור את התשובה המתאימה להם ביותר:
38% מדווחים שהסגר מפריע להם כי הם מעדיפים ללמוד בבית-הספר
35% מדווחים שהשינויים החוזרים בצורת הלמידה הם שמפריעים להם ללמוד
17% מדווחים שהם מרוצים על השינוי שהביא הסגר כי הם מעדיפים למידה מרחוק
17% מדווחים שהשינויים אינם משנים להם כי הם מסתגלים מהר לצורת הלימוד

כלומר, למעלה מ-70% מהתלמידים חווים הפרעה. לתשומת לבכם, השאלה מספקת אנדיקציה גם לגבי גמישות וחוסן בתקופה של חוסר ודאות: 35% מפגינים חוסן נמוך, כשהם מדווחים שהשינויים החוזרים הם אלו שמפריעים להם יותר מכל. לעומתם, 17% מעידים על גמישות וחוסן גבוהים, כשהם מדווחים שהשינויים לא משנים להם

במקביל, 64% מדווחים שדי חסר או חסר להם מאוד מפגשים עם חברים טובים. נתון זה דומה מאוד לנתון שהתקבל בנובמבר (67%) והוא מעט יותר טוב מזה שהתקבל באוקטובר (56%). במקביל, לאורך כל התקופה 15%-17% בלבד מדווחים שלא חסרים להם מפגשים כאלו. כלומר, היציאה מהסגר והחזרה החלקית לכיתות לא כל-כך השפיעה על החוויה החברתית.

דת ואמונה
עם הקורונה והבידוד נוצרו קשיים הקשורים גם בעולם הדתי והרוחני. הקח”לים ביקשו לדעת, איזה סוג פעולות לדת התלמידים הכי יכול לסייע להם בהתמודדות הזאת?
24% הגדלת המסגרות הקבועות כמו תפילות משותפות, פעילויות וחברותות
22% העמקת השיח המשותף
18% ליווי והכוונה אישיים
36% לא חושבים שבית-הספר יכול לעזור בנושא

 

*מעל 6,000 משיבים
*נתוני הסקר נכונים ל-10.1.21