הערכה ברשת: יחס התלמידים לשיעורים
תחום ההערכה של רשת אמית, בודק וסוקר כל שבוע נושאים שונים. מזמינים אתכם לחקור וללמוד את הנושאים
בשאלון האחרון התמקדנו ביחס התלמידים לשיעורים. אז מה הם אמרו? (בסוגריים דיווחי השנה שעברה כאינדיקציה).
33% דווחו שכל השיעורים או חלקם הגדול מאתגרים מחשבתית (33% בשנה שעברה),
25% שכל השיעורים או חלקם הגדול מסקרנים (23% בשנה שעברה),
22% שכל השיעורים או חלקם הגדול מהנים (22% בשנה שעברה),
13% שכל השיעורים או חלקם הגדול נוגעים בחייהם (19% בשנה שעברה).
חברים, כמו בשבוע שעבר הממצאים דומים מאוד לממצאים שהתקבלו בשנה שעברה בלמידה הרגילה. אז מצד אחד שאפו, כי למרות השינוי במאפייני הלימוד אין נסיגה. מצד שני, הנתונים מעלים את השאלה: מה יכול בית-הספר לעשות בימים אלו כדי להעלות את היחס לשיעורים? ושאלה נוספת למחשבה שעוד טרם בדקנו, האם מסעות הלמידה מייצרים חוויה אחרת?
בנושא אחר, מהי התחושה הבולטת של התלמידים בחודש האחרון?
54% ציינו תחושה שלילית (באופן בולט “עומס” שצוין ע”י 20%),
24% ציינו תחושה חיובית (באופן בולט “סך-הכל טוב” שציון ע”י 15%),
19% ציינו תחושה נייטרלית.
באחד מבתי-הספר נשאלה שאלה לגבי שיטות הערכה והיבחנות בתקופה זו. 40% מהתלמידים מעדיפים להיות מוערכים הערכה חלופית, 28% לבצע הערכה עצמית לפי מחוון, 19% לבצע מבחן רגיל ו-13% להיבחן בעל-פה על-ידי מורה.