המחלקה למתמטיקה מגישה לכם:
תוכנית להרחבת הסמכה במתמטיקה

בואו למנף את הקריירה המקצועית שלכם:תוענק לכם תעודת רישיון הוראה במתמטיקה ז-י”ב,תקבלו ידע מעמיק בתחומי המתמטיקה התיכונית ומעבר לכך,תבנו את היכולת ללמד 5 יח”ל על בסיס איתן, תהיו רשאים להגיש לבגרות ב 5- יח”ל ותוכלו לבדוק בגרויות.

התוכנית להרחבת הסמכה היא תוכנית אקדמית דו-שנתית של אוניברסיטת בר אילן בשיתוף עם משרד החינוך. השנה אנו פותחים כיתה ייעודית לרשת אמית, זאת תהנה מאקסקלוסיביות ופעילויות מיוחדות.

מטרות התוכנית הן:

  • להעמיק את הידע המקצועי וההבנה ולהקנות שליטה בתכני המתמטיקה שנלמדים בחטיבה העליונה ברמת 5 יח”ל, כך שהמורה יחוש בטחון בעליונותו המקצועית בבית הספר.
  • להקנות למורה מגוון אפשרויות להרחבת היריעה בנושאים הנלמדים בכתה.
  • להרחיב את הידע במתמטיקה לנושאים מרתקים מעבר לנושאי הבגרות.
  • לחשוף את המורים להוראה דיגיטלית מתקדמת.
  • אפשרות לחשיפה למחקר אקדמי במתמטיקה.

רשת אמי”ת ומשרד החינוך מעודד מורים להשתתף בתוכנית. התוכנית מעלה את מעמדו המקצועי של המורה ופותחת בפניו אפשרויות לקידום הקריירה המקצועית והשתלבות ברשת אמי”ת בדרגים הגבוהים שלה.

כמה שנים נלמד בתוכנית? כמה ימים בשבוע?

התוכנית להרחבת הסמכה היא תוכנית דו שנתית, שני סמסטרים בכל שנה (15 פגישות בכל סמסטר). נלמד 10 שעות שמרוכזות ליום אחד בשבוע.

חובת נוכחות, כיצד? אופציות מקוונות? מה עם אלו הגרים רחוק?

ישנה חובת נוכחות בכל השיעורים. השיעורים מועברים בלמידה פרונטלית בקמפוס אוניברסיטת בר אילן, בכיתה דיגיטלית כך שגם השתתפות מרחוק תחשב כנוכחות לכל דבר ועניין. השיעורים עצמם מוקלטים, ותוכלו לראות אותם שוב כהרצאה אסינכרונית.

מנהלי בית הספר של רשת אמי”ת יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם אוניברסיטת בר אילן ויאפשרו סידור של היום החופשי באופן שיתאים לתוכנית ויהיו גמישים בהתאם למחויבויות האקדמיות שנדרשות מהמורים.

למי מיועדת התוכנית?

התכנית מיועדת למורים מתוך המערכת המלמדים בפועל בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, בעלי אוריינטציה לחינוך והוראה, בעלי תארים בהוראת מדעים או הוראת מתמטיקה ובעלי רישיון הוראה ז’-י’ במתמטיקה.

מה נלמד?

שנה א’: נלמד מבואות באנליזה, אלגברה, גיאומטריה אוקלידית ובדידה אשר יקנו למורים ידע ביסודות ענפי המתמטיקה השונים. הקורסים הם קורסים אקדמיים. באלו שזרנו תכנים שמיועדים ללימוד תכני התיכון ברמה הגבוהה ביותר. למשל, בקורס המבואות אלגברה ליניארית נלמד באופן מאוד נרחב את הנושא של מספרים מרוכבים.

בשנה ב’ נלמד שני קורסים גדולים שהכרחיים לכל מורה שמגיש לבגרות ברמת 5 יח”ל: “מתמטיקה תיכונית מנקודת מבט מתקדמת”. אלו עושים סקירה מעמיקה על יחידות החומר הקשות יותר שנלמדות בתיכון, כגון: הנדסת המרחב, וקטורים, הנדסה אנליטית ועוד. עוד בסמסטר ב’ ילמדו המורים קורסים בהסתברות וסטטיסטיקה וקורס חדשני ויישומי החושף את המורה לידע חיוני עבורו בנושא מתמטיקה בעולם המודרני.

  • בשנת הלימודים תשפ”ד, כל תלמידי  שכבת י’ בארץ יתחילו ללמוד בתוכנית החדשה. תכני הקורסים הרלוונטיים שונו והותאמו לכך.

חוויות מיוחדות עבור רשת אמי”ת

  • במהלך הסמסטר המורים יקבלו הצצה לעולם ההוראה הדיגיטלית, ילמדו בכיתות היברידיות מתקדמות, יחווה הוראה באולפן השקוף.

  • מורי אמי”ת ייהנו מיום עיון אטרקטיביים של הרצאות מרתקות בנושא מתמטיקה והוראה חדשנית.
  • רשת אמי”ת תעניק למורים שלומדים בתוכנית ימי כיף וגיבוש.

צוות ההוראה בתוכנית:

המרצים והמתרגלים שלנו נבחרו בקפידה, חרתנו על דגלנו מקצועיות, סטנדרטים גבוהים ושירות אישי ויעיל. בין המרצים –  

ראש התוכנית, ד”ר שרית נתן, מרצה מצטיינת שכתבה ספרי עזר במתמטיקה, סטטיסטיקה והסתברות, נבחרה על-ידי הסטודנטים כמרצה מעוררת השראה.

פרופ’ ברוך ברזל, מרצה וחוקר מצטיין בתורת הרשתות, שחושף למורים את המתמטיקה השימושית מנקודת מבט מתקדמת ופרקטית כאחד.

ד”ר מנחם לזר, מומחה לשימושים של מתמטיקה במדע החומרים ובנושאים נוספים בפיזיקה. מלמד את הקורס על מקצת משימושי המתמטיקה בעולם המודרני.

ד”ר ארז שיינר, מרצה מצטיין מוערץ על-ידי תלמידיו, שיזם ופיתח מערכות הוראה מתוקשבות. הפיק מאות סרטוני עזר הנמצאים (בזכות יוטיוב) בשימוש על ידי סטודנטים בכל רחבי הארץ.

מר אריה אברון, מורה ותיק ומנוסה, מוערץ ומוערך על-ידי כל תלמידיו וכל הסטודנטים שלמדו אצלו. מלמד בתוכנית מהמחזור הראשון ומוביל את הפן היישומי והשימושי בתוכנית. מלמד את המתמטיקה מנקודת מבט מתקדמת.

ד”ר אפי כהן, מרצה מצטיין ומורה מנוסה למתמטיקה, המכיר היטב את השטח כרכז מתמטיקה בתיכון ובקיא בתוכנית הלימודים החדשה.

ד”ר זהבית צבי, מרצה מצטיינת המלמדת בתוכנית מאז המחזור המייסד. משקיעה בסטודנטים ברמה האישית  ומוערצת על-ידי תלמידיה בכל מקום בו לימדה. כתבה חוברות סיכום ותרגילים רבים.

תוצרים ומיומנויות

  • יכולת כתיבת הוכחות מתמטיות ברמת התיכון וברמה אקדמית, יכולת הנמקה, הכללה והפשטה.

  • פיתוח חשיבה מתמטית.
  • פיתוח היכולת להתנסחות מתמטית.
  • היכרות עומק עם כל תכני הלימוד שנלמדים ברמת 5 יח”ל.
  • הכרת שימושים של המתמטיקה שבעולם המודרני תוך שילוב תחומי דעת נוספים ושימושים.

במסלול ייעודי זה תהנו מהיתרונות שמציעה אוניברסיטת בר אילן ומחיבוק תומך ומזניק של רשת אמי”ת

  • מרצים מהשורה הראשונה! המרצים שלנו יעניקו לכם חוויה ייחודית, מעשירה ומעוררת השראה ויביאו מניסיונם ומעצמם על מנת להעניק לכם את הידע הנדרש ומעבר.

  • קורסים ברמה מתמטית גבוהה אך עם זאת מספקת מענה לתכנים הנלמדים בתיכון.
  • יחס אישי של ראש התוכנית  ושל צוות ההוראה בתוכנית. זמינות בקבוצת הוואצאפ המשותפת של ראש התוכנית עם הסטודנטים, המאפשרת טיפול מיידי בכל בעיה.
  • באוניברסיטת בר אילן תקבלו חשיפה להוראה מתקדמת, חוויה שמעבר לתכני הלימוד!  נקיים סיורי חשיפה בהם אנו נותנים למורים הזדמנות לחוות הוראה מתקדמת.

חלק מהדברים שחוו הסטודנטים בשנה זו: סיור לאולפן הקלטות עם לוח שקוף והתנסות, צילום יחידת לימוד שכל מורה בוחר, הרצאה והסבר על אולם הרצאות דיגיטלי שניתנת על ידי ד”ר יוסי בן ציון, סגן ראש המחלקה לפיזיקה ויוצר קורסים דיגיטליים עבור קמפוס IL, ועוד.

מה תנאי הסף למועמדים?

יש לעמוד באחד משני התנאים, (1) או (2):

  1. מורים בעלי אחד התארים הבאים:
    • תואר Bed בהוראת מתמטיקה בכיתות ז – י.
    • תואר ראשון באחד מהמקצועות המדעיים שאינם עומדים בתנאי חוזר מנכ”ל תשע”ז 5(א) לקבל רישיון הוראה במתמטיקה עד כיתה י”ב.
    • תואר ראשון באחד מהמקצועות ההנדסה שאינם עומדים בתנאי חוזר מנכ”ל תשע”ז 5(א) לקבל רישיון הוראה במתמטיקה עד כיתה י”ב.
  2. מורים המלמדים במערכת החינוך העל יסודית, בעלי תעודת הוראה במתמטיקה או רישיון הוראה במתמטיקה לכיתות ז – י.

מיפוי המורים יתבצע על-ידי משרד החינוך.

מהו שכר הלימוד?

שכר לימוד אוניברסיטאי עבור התוכנית הוא 12,100 ₪ לשנה  (התעריף נכון לשנת תשפ”ג, יתכנו שינויים קלים).

האם יש החזר שכר לימוד מטעם משרד החינוך?

קבלת החזר שכר לימוד ממשרד החינוך לפי הפרופיל האישי של המורה. אם מורה לא קיבל כלל השתתפות בשכר לימוד בתואר הראשון שלמד או בתואר השני (אם יש לו), אז הוא זכאי להחזר של כ-90% מהסכום על כל שנה.

מה מקנה התוכנית מבחינת משרד החינוך, ומהי ההכרה במסגרת הרפורמות?

הלימודים מוכרים לאופק חדש וגם לעוז לתמורה ומקנים גמולי השתלמות של לכל היותר 120 שעות כל שנה.

מה משרד החינוך נותן לי? מה יוצא לי מזה?

  • רישיון הוראה במתמטיקה ז-י”ב.

  • יכולת ללמד 5 יח”ל ולהגיש לבגרות
  • יכולת לבדוק בגרויות
  • ידע מעמיק בכל תחומי המתמטיקה, הרבה מעבר לרמת 5 יח”ל
  • העדפה בולטת של בוגרי התוכנית לקבלה להוראה בבתי הספר

אז איך נרשמים?