הזהות שלי בצבעים

מטרות:

התבוננות של המשתתפים על המקום שתופסים רכיבי זהות שונים אצלם

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים היום בעדשת זהות ושייכות.
במפגש הקודם התבוננו על מרכיבים שונים בזהות שלנו, וניסינו להבין מה מרכיב אותה? לאן אנחנו שייכים? מה מתוך זה הוא חלק בזהות שלנו?

היום נמשיך להתבונן על החלקים השונים שמרכיבים אותנו, וננסה להבין איזה מקום כל אחד מהחלקים האלו תופס אצלנו? מה מתבטא רק כלפי פנים? מה חשוב לנו להחצין? איזה חיבור או קשר יש בין החלקים השונים של הזהות שלנו?

התנסות | יצירת תעודת זהות אלטרנטיבית

• מזמינים את המשתתפים ליצור תעודת זהות אלטרנטיבית. כפי שבתעודה מציגים את פרטי הזיהוי (שם, תאריך לידה וכו’…) התלמידים מוזמנים ליצור תעודת זהות שמציגה את החלקים השונים בזהות שלהם (אפשר לפי סדר חשיבות/ כמה מקום זה נוכח בחיים שלו…)
• כותבים שם, מוסיפים או מציירים תמונה, ובשאר המקום כותבים, מאיירים את מרכיבי הזהות.
• ראו דף עם שאלות הכוונה (עזר לשיעור). אפשר למלא את הדף או להשתמש בשאלות לכתיבה.

התנסות | יצירת קולאז'

• בעזרת עיתונים, דבק, מספריים וחומרי יצירה מזמינים את התלמידים ליצור קולאז’ המספר על הזהות שלהם ומרכיביה השונים.

עיבוד

• נזמין את התלמידים לשתף בתהליך העבודה: מה יצרו? מה הייתה הכוונה? האם היו התלבטויות? • איזה חלקים בולטים לדעתם כלפי חוץ? איזה חלקים הם רק שלהם? • מה דומיננטי לדעתם? מה פחות? • נעמיק בשאלות נוספות על המרכיבים השונים והקשר ביניהם:

העמקה

• מה זה אומר שמרכיב מסוים הוא מאד דומיננטי בזהות? איך המרכיב הזה בא לידי ביטוי ביום יום?
• האם בכל מרכיבי הזהות שלנו אנחנו פעילים? (ואם לא- אז מה המקום שלהם בחיים שלנו? מדוע הם כל כך משמעותיים)
• אם מישהו שלא מכיר אתכם מסתכל על התוצר שהכנתם- מה לדעתכם הוא יראה? האם הייתם מוסיפים/ משנים?
• באיזה חלקים בזהות שלכם אתם גאים?
• איזה חלקים לדעתכם לעולם לא ישתנו?

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש… משקפים כיצד עבדה בקבוצה: השתתפות, צורת השיח, פתיחות, כנות וכו’