האקדמיה ליזמות וחממה לנוער >

היי טק בכיתה

איך הופכים ברשת אמית תלמידים בני 15 ליזמים ואת העבודות לסטארט אפ בעזרת חיבורים לעולם הגדול. הצצה לחינוך של המאה ה -21  

כשמנהל אמית י’ באשדוד מוטי ארבל קיבל אישור בנייה לאולם ספורט חדש בבית הספר, הוא פנה למתכננים וביקש שלצד האדריכלים המומחים, ישתלבו בפרויקט גם תלמידי מגמת אדריכלות. “אנחנו חולמים להכין את תלמידינו לעולם המחר”, הוא מסביר. “במקום לשבת בכיתה ו’ללמוד על’, דאגנו שהידע התאורטי יהפוך למעשי”. ואכן, התלמידים העלו רעיונות ושרטטו סקיצות לעיצוב, והשתלבו בתכנון האולם שמשמש אותם יום יום. “אני מאמין שהשמיים הם הגבול בעבור התלמידים שלנו, רק צריך לכוון אותם גבוה”.

גם תלמידים במגמות נוספות זוכים לאתגרים לא שגרתיים. תלמידי כיתות י”א, חברי נבחרת הרובוטיקה, חברו לחברת רובספיאנס, ובנו בתיכון “קייטנת חלל” המבוססת על תוכניות של נאס”א וסוכנות החלל הישראלית. הקייטנה מבוססת על מסלול ההכשרה האמיתי שעוברים אסטרונאוטים לעתיד, כדי לעודד את הדור הבא של חוקרי החלל והאסטרונאוטים. המדריכים, תלמידי מגמות אלקטרוניקה ורפואה, לומדים גם לימודי רובוטיקה וזכאים ל-5 יחידות לימוד במכטרוניקה. “אחד התלמידים לקח את הנושא צעד קדימה, והקים עם שותפים מבוגרים חברה לבניית רובוטים, והוא משקיע בה את רוב זמנו”, מספר ארבל.

הקייטנה ותכנון האולם הם רק דוגמאות ל”אקוסיסטם” ברשת אמית – מהלך שמגמתו לפרוץ את גבולות בית הספר, לייצר מערכות קשרים עם עולם התעשייה, ההייטק, הרפואה והאקדמיה, ולהפוך את הלמידה לרלוונטית ומותאמת ליעדים האלה. “היזמות, האקוסיסטם והשותפויות בחינוך הם משיאי תהליך ההתחדשות הפדגוגית ברשת”, מסביר ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית. “כל מנהל זוכה להיעזר במומחים המלווים אותו בנושא. במטה הרשת הקמנו מִנהל העוסק בשותפויות ופותח דלתות למנהלים, על מנת לחבר את התלמידים לחברות וארגונים מובילים כדי לעשות מהפכה בלמידה. אנחנו מנהלים כל העת שיחות עם בכירים בעולם ההייטק וברור להם ולנו שיש תלמידים המסוגלים כבר בשנות התיכון להקים סטארט-אפים שיקדמו את העולם. אנחנו רוצים שבית הספר יאתגר אותם ויכין אותם לאתגרי המאה ה-21. חשוב לנו לחשוף זאת לעוד ועוד תלמידים מכל חלקי הארץ”. אלדר מסביר כי האקוסיסטם גם מחזק את הקהילה החינוכית הלומדת, וכלל השותפים בה פעילים יותר: הורים, בוגרים ושותפים עסקיים, אנשים מהאקדמיה ומהמגזר השלישי ועוד.

 

להמשך קריאת הכתבה של רוני ישי במקור ראשון >

הכתבה של רוני ישי פורסמה במקור ראשון  ב17.12.20

פורסם בתאריך: 18.12.2020