חדשות וחדשנות בחינוך >

בן 12 לבגרות

מתנאל בסין לומד לבגרות במתמטיקה

בין עשרות אלפי תלמידי כיתה י”ב שניגשו השבוע לבגרות 5 יחידות במתמטיקה, יש גם כמה נבחנים מפתיעים שלא מן המניין. אחד מהם הוא מתנאל בסין, תושב רעננה בן 12 וחצי, תלמיד כיתה ז’ בבית החינוך אמית בר אילן פתח תקווה. לתחום המתמטיקה הוא מחובר כבר מגיל שלוש. “אהבתי לעשות כל מיני חישובים מסובכים, ואפילו פתרתי תרגילים עם סבא שלי כשהייתי בגן. בכיתה א’ המורה החליטה שאני מתקדם יותר משאר הכיתה ונתנה לי להתקדם כמה שרציתי”.

הרעיון להבחן לבגרות 5 יחידות במתמטיקה החל להתבשל אצלו לפני ארבע שנים. “הרעיון הגיע בכיתה ד’, כשידעתי כבר חומר של כיתה ח’. כך נודע לי שיש תוכנית כזאת, ועשיתי את המבחן בשביל לעבור לתכנית המצוינות”, הוא משתף. “זה לקח ממני המון זמן והשקעה בשלוש השנים האחרונות, היו כל שבוע שיעורי בית קשים וארוכים. 60 שאלות לשבוע בערך”.

היות והעתיד עוד לפניו, הוא מגיע למבחן הבגרות נטול חששות. “יש לי עוד המון מועדים אם אני לא יצליח, אז אין לי בעיה כלשהי, המשפחה דואגת יותר מדי, אבל החברים זורמים איתי. אני שוקל לעשות תואר כבר במהלך התיכון”.

נריה כהן, מנהל אמית בר אילן פתח תקווה: ”מתנאל תלמיד בכיתת המחוננים בבית החינוך שלנו, ובין הכישרונות המיוחדים שלו נמצא גם הכישרון והאהבה ללימודי המתמטיקה. עבור מתנאל, ההגשה לבגרות בגיל כל כך צעיר איננה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי חשוב להגשמת החלומות הבאים, ואני מאחל לו להמשיך ולהצליח בהגשמת היעדים הללו, וגם להנות מהדרך אליהם!”.

 

פורסם בתאריך: 30.05.2024