אמית – מובילים התחדשות פדגוגית
1. מרחב למידה היברידי לפיתוח זהות וערכים למה משמש? להכשרת צוותים להוראה ממוקדת לפיתוח זהות. מיהו קהל היעד? מורים מכלל בתי הספר שבתהליך ההתחדשות. מה המוצר כולל? קורס שנמצא בסביבת למידה וירטואלית הכולל גם מפגשים סדנאיים פנים אל פנים. מיקוד ברעיון הגדול (בשיתוף עם פרופ’ יורם הרפז). רכז: אלעד בר-שלום, ראש תחום זהות וערכים במנהל חינוך [...]
אמי"ת בחרה בעקרון הפעולה של ייחודיות הקהילה החינוכית הלומדת כמרכיב מרכזי בהבניית תהליך השינוי שהרשת מובילה. היעד שהצבנו לעצמנו הוא שעד שנת 2020 (שנה"ל תשפ"א) כל בתי החינוך של הרשת יהיו בתהליכי עומק מתקדמים לקראת הפיכתם לקהילות חינוכיות לומדות, ויעברו שינוי משמעותי בכל ששת מרכיבי בית הספר, תוך דגש על שינוי בפועל של המעשה החינוכי והפדגוגי, […]
"אם אתם נועלים נעליים קטנות מדי והן מכאיבות לכם, אל תתאמצו לצחצח אותן. פשוט תחלצו את הנעליים!" (סר קן רובינסון) השיח הרווח סביב דמותו של ביה"ס העתידי לוקה בדרך כלל בחסר מפני שבמהותו הוא עוסק בשיפור המודל הקיים. הוא מקבל כמובנות מאליהן הנחות יסוד מן העבר, שלא מאפשרות לבחון לעומק את דמותו של ביה"ס הרצוי […]
בתהליך ההתחדשות החינוכית יש מקום חשוב לארגון הסביבה. יש לתת את הדעת על עיצוב מחדש של המרחב הפיזי הבית-ספרי כך שיבטא את התרבות הארגונית ואת תפיסת הלמידה החדשה בבית החינוך ובקהילה החינוכית הלומדת. בעבר הורגלנו לראות למידה היררכית ואחידה שמותירה את המורה כמקור הידע הבלעדי. האדריכלות העכשווית מובילה עיצוב מחודש שיאפשר את הטמעת השינוי הפדגוגי. שינוי זה […]
התנסות היא התרחשות שמישהו חווה בעצמו. למידה התנסותית כשמה כן היא – זהו תהליך שבו ידע נוצר באמצעות התנסות, בדרך של חוויה אישית שהלומד עובר על בשרו. למידה כזו מתרחשת בתהליך בן ארבעה שלבים: התנסות מוחשית – התנסות בסיטואציה חדשה או כזאת המצריכה חקירה ופרשנות; התבוננות רפלקטיבית – בחינת הסיטואציה; הבניית תפיסה – הבניית רעיון חדש, […]
תהליכי הלמידה הנהוגים כיום בבתי הספר אינם תואמים את המציאות המשתנה במאה ה-21. מיזם הגוגיה חותר ליצור שינוי תרבותי הוליסטי באמצעות בניית קהילות חינוכיות לומדות אשר תשפענה ערכית, חינוכית ופדגוגית על ילדי הדור הבא. על מנת לחולל את השינוי התרבותי על כל השותפים בארגון כיחידים, והארגון כולו כשלם, לאמץ מערך חדש של אמונות, ערכים, תפיסות, מחויבויות, דפוסי […]
ויקיפדיה, Waze, תכנות בקוד פתוח, Uber, רשתות חברתיות, Airbnb, מימון-המונים – העולם החדש מציף אותנו בפלטפורמות המבוססות על שיתופיות ורשתיות. המשתמשים, שבראשית ימי האינטרנט פעלו רק כמשתמשי-קצה או כצרכנים, הפכו בעשור האחרון ליצרני תוכן המשתפים פעולה זה עם זה להגשמת מטרות משותפות. אמי"ת רואה בעקרון הפעולה של שיתופיות ורשתיות כלי עוצמתי בדרך למימוש החזון של שינוי ארגוני […]
חדשות ועדכונים
האימייל שלך (חובה)
רוצים לקבל מאיתנו עדכונים על חדשנות בחינוך? הירשמו כאן