אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית

תכירו את אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית הוותיקה. במאמר הבא אנחנו נסקור אמירות מעניינות שלו לגבי תפישתו את משמעות החינוך, אמנון מנהל כללי של רשת החינוך הציונית-דתית אמי”ת משנת 2003, בן […]

תכירו את אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית הוותיקה. במאמר הבא אנחנו נסקור אמירות מעניינות שלו לגבי תפישתו את משמעות החינוך,

אמנון מנהל כללי של רשת החינוך הציונית-דתית אמי”ת משנת 2003, בן למשפחה ירושלמית, דור שביעי בארץ. הוא נולד וגדל בבאר שבע, לשם הגיעו הוריו במסגרת שליחות חינוכית. בנוסף, למד בישיבת הכותל, שירת כמפקד בשריון.

הוא מוסמך האוניברסיטה העברית בחינוך, והוא בעל תואר דוקטור שהתמקד במחקר על מודל המשפחתונים, אותו יישמה רשת אמי”ת לראשונה בישראל בכפר הנוער אמי”ת פתח תקווה. הוא מנהיג ומוביל את חזון רשת אמי”ת ומוסדותיה בשנים האחרונות.

לדבריו “המנהלים, המורים והתלמידים היום הרבה יותר טובים ממה שאנחנו היינו בגילם,  הם נבונים, הם סקרנים, הם חושבים לעומק, והם לא פחות ערכיים ולא פחות ציוניים ממה שאנחנו היינו”, אמר אז באחת הוועידות.

אמנון אלדר

“העולם לא מחכה, הוא טס ומשתנה בקצב מסחרר חסר תקדים, ומערכות החינוך אינן בנויות לכך”.  לדבריו, שאלת הרלבנטיות במערכות החינוך היא שאלה שבה מתחבטים טובי המוחות בעולם.

לדברו: “המורים שלנו בדור הקודם ידעו למפות,  לאיזה עולם הם צריכים להכשיר אותנו כתלמידים. מורה המלמד תלמיד שייכנס לשוק העבודה בשנת 2035  לא יודע אפילו בקווים כלליים לכוון אותו איזה עולם זה יהיה,  איך ייראה שוק העבודה שלו ואילו מקצועות ייעלמו עד אז?”.

כמו כן הוא אומר שכדי שבוגרי מערכת החינוך בישראל יהיו מוכנים למאה ה-21, בתי הספר חייבים לעודד יצירתיות ויזמות ולהציב בפניהם אתגרים שיאפשרו להם להתמודד עם המציאות המשתנה. “היום אין דבר חשוב יותר מאשר ללמוד וללמד להקשיב, אנו מאמינים ומקווים שהמסע יתרום לשיח בונה ואמיתי”.

כמו כן לדבריו איכות המורים היא הבסיס לטיב מערכת החינוך. מעבר להבאת מורים טובים למערכת, צריך לדעת גם לחבק אותם אחרי שכבר באו, להוקירם ולהאיר את מקומם בחברה. 

“איך נותנים למשפחות המורים את התחושה כי הם הסיירת של החברה הישראלית? איך ממשיכים להאיר להם ולסביבתם שאנחנו מצדיעים ומוקירים אותם? אני מאמין, כי כשיש למורה תמיכה מהמשפחה, כשהוא יודע שהחינוך הוא הדבר החשוב ביותר בעולם, הוא יבחר להמשיך לתת את הנשמה ולהאיר את תלמידיו, כמו השַמָש, להדליק ולהאיר את המדינה.”