In

שאלות מרכזיות

  • מי המבוגר המשמעותי ומה תפקידו ביחידה זו?
  • כיצד גמישות בהרכב הלומדים, המלמדים, המיקום/מרחב ויחידות הזמן תשרת את הרעיון הגדול?

 שאלות נוספות שכדאי לשאול – סדירויות

  • מהן הסדירויות הנכונות ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
  • אילו מגבלות יש לפרוץ ומה נדרש לשנות על מנת לשרת את הרעיון הגדול שנבחר?
  • האם יש צורך בסידור מחודש של מערכת השעות לטובת היחידה? באיזה אופן?
  • כמה תחומי דעת נלמדים יחד במהלך היחידה?
  • מהו אורך הזמן המוקצב לכל מקטע ביחידה?
  • כמה לומדים ומלמדים נמצאים במרחב ובאילו הרכבים?
  • האם מתקיימת למידה רב-גילית במהלך היחידה?
  • האם יש במערכת זמן לפיתוח וללמידה של הצוות לטובת הכנה משותפת לקידום הלמידה במהלך היחידה ולרפלקציה בסיומה?

שאלות נוספות שכדאי לשאול – סביבה

  • מהי הסביבה המתאימה ביותר ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
  • האם סביבת הלמידה תומכת בפדגוגיה שנבחרה?
  • כיצד תצרו גמישות במרחב כדי להתאימו לצורכי הלומדים ביחידה?
  • האם יש צורך בשקיפות במרחב לטובת הלמידה ביחידה זו?
  • אילו אמצעים ועזרים, טכנולוגיים ואחרים, קיימים במרחב לטובת הלימוד ביחידה? מה צריך להשיג בנוסף לקיים?
  • מה בתכנון היחידה מייצר פריצה של גבולות בית הספר וקשר עם משאבי היישוב/העולם?
Recent Posts