שאלות מרכזיות
- מי המבוגר המשמעותי ומה תפקידו ביחידה זו?
- כיצד גמישות בהרכב הלומדים, המלמדים, המיקום/מרחב ויחידות הזמן תשרת את הרעיון הגדול?
שאלות נוספות שכדאי לשאול – סדירויות
- מהן הסדירויות הנכונות ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
- אילו מגבלות יש לפרוץ ומה נדרש לשנות על מנת לשרת את הרעיון הגדול שנבחר?
- האם יש צורך בסידור מחודש של מערכת השעות לטובת היחידה? באיזה אופן?
- כמה תחומי דעת נלמדים יחד במהלך היחידה?
- מהו אורך הזמן המוקצב לכל מקטע ביחידה?
- כמה לומדים ומלמדים נמצאים במרחב ובאילו הרכבים?
- האם מתקיימת למידה רב-גילית במהלך היחידה?
- האם יש במערכת זמן לפיתוח וללמידה של הצוות לטובת הכנה משותפת לקידום הלמידה במהלך היחידה ולרפלקציה בסיומה?
שאלות נוספות שכדאי לשאול – סביבה
- מהי הסביבה המתאימה ביותר ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
- האם סביבת הלמידה תומכת בפדגוגיה שנבחרה?
- כיצד תצרו גמישות במרחב כדי להתאימו לצורכי הלומדים ביחידה?
- האם יש צורך בשקיפות במרחב לטובת הלמידה ביחידה זו?
- אילו אמצעים ועזרים, טכנולוגיים ואחרים, קיימים במרחב לטובת הלימוד ביחידה? מה צריך להשיג בנוסף לקיים?
- מה בתכנון היחידה מייצר פריצה של גבולות בית הספר וקשר עם משאבי היישוב/העולם?
Recent Posts