מטרת הפעילות: התמודדות עם קשיים, פיתוח מוטיבציה פנימית להתקדמות ולשינוי.
משך הפעילות: כשעה.
מותאם לגילאי: 12 ומעלה
מס’ משתתפים: 5-30
ציוד נדרש: כרטיסיות מודפסות (מצורף בנספח), ציוד להצגת סרטון.
הנחיות: הסדנה מחולקת למספר חלקים, ניתן לוותר על חלקים שונים לפי שיקול דעתכם.
חלק א’- פתיחה:
שתי אפשרויות:
- א. לבקש להרים יד הכי גבוה שאפשר.
ב. ואז לדרבן להגיע יותר גבוה ויותר גבוה.
ג. להציע למשתתפים להיות יצירתיים (לעלות על כיסא..). - לכתוב על פתק כמה פעמים אני חושב שאני יכול לקפוץ על רגל אחת?
(כל אחד כותב באופן אישי).
להפעיל סטופר ולבקש שיקפצו ויכתבו כמה קפצו.
בד”כ אנשים מעריכים שיוכלו לקפוץ פחות ממה שמצליחים בפועל.
חלק ב’- פעילות כרטיסיות
מנחים את המשתתפים לחשוב על קושי או אתגר שעמדו בו.
כל משתתף מוזמן להרים כרטיסייה ולענות עליה בהתאמה אליו.
אפשר לכוון את המשתתפים לפרט יותר את הסיפור האישי שלהם.
תוכן הכרטיסיות: (מצורף נספח עם כרטיסיות מוכנות)
קושי שהיה לי והתגברתי עליו | תנסה לקרוא ל”דבר הזה” בשם או לצייר אותו |
כמה קשה היה להתגבר עליו מ1 עד 10? | מה עזר לי להתגבר? | מה הקשה עלי? |
האם היה מישהו שעזר לי? | הייתי רוצה שמישהו יעזור לי? |
האם היום הייתי מתמודד אחרת עם הקושי?
על המנחה לנסות ליצור שיתוף ודיבור מאת אחד המשתתפים או יותר.
אפשר לשתף בקושי שלנו (המנחים) שהתגברנו עליו.
אחרי השיח נחזור לתרגיל שעשינו בהתחלה (עם הקפיצות) וננתח אותו.
דוגמאות:
ילד יכול לחשוב שאם בהתחלה הוא הרים הכי גבוה, איך הוא יוכל להרים יותר גבוה?
(מוטיבציה, יצירתיות, אמון ביכולת)
חלק ג’- סיפור:
תינוק נלכד מתחת מכונית, אבא שלו הצליח להרים את האוטו(!) ולהוציא אותו.
לאחר המקרה האב ניסה להרים את האוטו שנית ולא הצליח.
מדוע לדעתכם?
המוטיבציה הרבה השפיעה על היכולת הפיזית של האב.
תודעה ורצון משנים מציאות.
ניתן לחפש דוגמאות עם התלמידים של דברים שמאוד רצינו,
היו לנו חשובים ובזכות המוטיבציה הצלחנו בהם.
חלק ד’- סרטון
https://www.youtube.com/watch?v=zHmmTol11A4&spfreload=10
בסרטון מוצג אדם ללא ידיים ורגליים אך בעל מוטיבציה גדולה להתמודד עם אתגרי החיים.
המסר הכללי מהפעילות: התודעה והמוטיבציה הם מפתח להתמודדות עם אתגרים.