In

הרעיון הגדול מבטא חיבור בין הרבה פרטים ומייצר לכידות הגיונית ביניהם.

כאשר דנים ברעיון הגדול מייצרים הבנה עמוקה של תהליך של תמונה שלמה שיש לה ערך שאותו לא נשכח.

המורה שמלמד תחום מסוים חייב לחשוב מה המטרה העיקרית שאותה הוא רוצה להעביר לתלמידים, ולחלץ רעיון גדול שתמיד יחבר את הפרטים לשלם.

לדוגמה כאשר מלמדים פוטוסינתזה כתהליך נפרד או את מבנה הצמח כערך עצמאי, התלמיד ישתמש בזיכרון שלו שלפעמים הוא מוגבל. לעומת זאת, אם ההתייחסות תהיה לרעיון גדול של זרימת אנרגיה, אזי יהיה קשר בין יצירת אנרגיה על ידי הצמח שמובילה לייצור מזון עבור עולם החי, ובסופו של דבר גם עבור האנושות.

וכאשר נדון בכריתת יערות הגשם תהיה הבנה שזה לא מקרה בודד אלא יצירת נתק בזרימת האנרגיה של ייצור מזון עבור עולם החי על כל גווניו ואף מעבר לזה.

מאותו נושא ניתן לחלץ רעיונות גדולים שונים. ומוטב יהיה אם התלמידים בעזרת המורה יוכלו לחלץ רעיונות גדולים רלוונטיים להם.

Recent Posts