שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 In

שיעור פרונטאלי: המורה במרכז, מעביר/ה את הידע. עיקר השיעור מתקיים כשהמורה מדבר/ת והתלמידים קשובים.

למידה עצמאית: עיקר השיעור מתקיים כשהתלמידים לומדים באופן עצמאי באמצעות תרגול, קריאת חומר, צפייה בסרטון ועוד, והמורה משמש/ת כמנחה.

למידה שיתופית: שני תלמידים ויותר מבצעים תהליכי למידה ופיתוח משותפים.

 

דוגמאות לדרכי למידה המאפשרות למידה עצמאית ולמידה שיתופית

חברותא: הלמידה מתרחשת בזוגות, הלומדים יחד את החומר באופן עצמאי.

PBL: למידה מבוססת פרויקטים. תהליך למידה באורך משתנה, המכוון לתוצר ומתרחש באופן מובנה בזמן הלמידה בבית הספר. (קראו עוד)

למידה מתוקשבת: למידה בעזרת אמצעי קצה אישי לתלמיד/לקבוצה.

למידת חקר: תהליך למידה באורך משתנה העוסק בחקירת שאלה או נושא מסוים.

כיתה הפוכה: החשיפה לידע נעשית באופן עצמאי וזמן השיעור מנוצל לתרגול. רכישת הידע על ידי התלמידים מתבצעת בבית או בכיתה באופן עצמאי, באמצעות צפייה בסרטון או קריאת החומר, וזמן השיעור מתפנה ללמידה פעילה כגון דיון, חקר או תרגול עצמאי. (קראו עוד)

ג'יקסו: התלמידים מחולקים לקבוצות, כל קבוצה מעמיקה בתהליך למידה בעל אורך זמן משתנה, בלמידת עומק של אחד הנושאים, ובהמשך הקבוצות מתגבשות מחדש כך שכל אחת מהן מורכבת מנציגי כל הקבוצות המקוריות אשר מעבירים את הידע שרכשו ליתר חבריהם. (קראו עוד)

מעבדה: המורה מדגימ/ה ניסוי והתלמידים מתנסים.

למידה בשטח, סיור לימודי: למידה מחוץ לכותלי הכיתה.

למידה מבוססת משחק: למידה המתקיימת באמצעות משחק או משתמשת בכלים מעולם המשחק (מִשחוּק). (קראו עוד)

למידה שיתופית קבוצתית: מספר תלמידים הלומדים יחד באופן עצמאי, מתרגלים או עובדים על פרויקט.

Recent Posts