שאלה מרכזית
- מה מהנלמד ביחידה מזמן שיתוף, שיח רגשי והתבוננות עצמית וכיצד נעודד זאת?
שאלות נוספות שכדאי לשאול
- מהו האקלים הנכון ללמידת הרעיון הגדול שהגדרנו ליחידה?
- מה מתוך הנלמד חשוב שיתקיים במרחב אינטימי וכיצד ניצור מרחב זה? (באיזה הרכב: זוגות? קבוצה קטנה? בהנחיית מי? מה המיקום המתאים לכך?)
- מי המבוגר/ת המשמעותי/ת שרואה כל תלמיד/ה לאורך היחידה? באילו הזדמנויות ובאילו דרכים עושים זאת?
- כיצד נלקח בחשבון ביחידה תפקיד המורה כמלווה ומתווכ/ת תכנון הלמידה האישית והתמקמות התלמיד/ה במרחב?
- מהי רמת שותפות התלמידים בהכנת היחידה ובניהול הלמידה?
- היכן ביחידה יש מקום להתבוננות עצמית מפתחת: איך נכון לי ללמוד? מה אני בוחר/ת וכיצד החומר רלוונטי ונוגע לחיי?
שאלות כלליות
- כיצד נקנה לתלמידים יכולת להכיל טעויות וכישלונות, שלהם ושל חבריהם?
- אילו משאבים יופנו לליווי ולהעצמת כל תלמיד/ה בפן האישי והבין-אישי?
- האם המורים מרגישים בטוחים להתנסות ולטעות?
- האם למורים יש ידע וכלים לליווי ולהעצמת כל תלמיד ותלמידה בפן האישי והבין-אישי?
- האם כל תלמיד/ה מרגיש/ה בטוח/ה במרחב הבית-ספרי?
- האם התלמידים שמחים להגיע לבית הספר?
Recent Posts