סביבה
באילו סביבות למידה פיזיות ודיגיטליות אלמד כל אחד מחלקי היחידה? (במרחב, בכיתה, בטבע וכו’)
מרחב למידה
ניתן ליצור מרחבי למידה בנושאים מסוימים- יצירת מבט רוחב על נושאים המצויים בתנ”ך תוך יצירת שיתופי פעולה עם מורי תנ”ך משכבות אחרות ומורים ממקצועות אחרים.
נושאים כגון: בחירה, מקדש, אהבה, ארץ ישראל, היחס לחלש בחברה, כלכלה ועוד.
דילמות של נשים בתנ”ך- יוכבד- הקמת משפחה בזמני משבר, מיכל – בבחירה באבא או בבעל. (רעיון שנעשה באולפנת עפרה).
במרחב התלמידים יפגשו עם הנושא מתוך ספרי תנ”ך שונים. נשלב גם תמונות וסרטונים, מפות וממצאים ארכאולוגיים וכן משימות כתיבה, מוזיקה ועוד הצעות למשימות כאלו ניתן למצוא כאן
מומלץ לשתף את התלמידים בבניית המרחב, כל קבוצת תלמידים תיצור תחנה וכך נעמיק את הלמידה ונהפוך אותם לשותפים. התלמידים שבנו את המרחב יוכלו להעביר אותו לכיתות אחרות.
כל למידה שהיא מכוונת תוצר יכולה להפוך לתערוכה פעילה ללמידת תנ”ך. הצעות ללמידה לקראת תוצר ראו כאן
למידה בשטח:
ב”ה זכינו לחיות בארץ התנ”ך, מה שמאפשר לנו להיפגש באופן בלתי אמצעי עם המקומות הנזכרים בתנ”ך. למידה בשטח יכולה ליצור הבנה חדשה וחיבור אחר אל הנלמד.
באתר ללמוד וללמד תמצאו הצעות לסיורים ולעבודות תלמידים בהקשר של יחידת ‘קום והתהלך’
חוברת של 929 עם הצעות לטיולים בעקבות התנ”ך תמצאו כאן
באתר משרד החינוך תחת הכותרת ‘סיורים בעקבות התנ”ך’ תמצאו הצעות רבות לסיורים מסודרות עפ”י פרקי התנ”ך ומחוזות.
ניתן להיעזר גם בסדרת הספרים ’60 מסלולי סיור בארץ התנ”ך’ בהוצאת גלאור.