למידה באמצעות שאלות
שאלה פוריה-
המורה מציג בפתיחת היחידה שאלה פוריה- שאלה פתוחה ומעוררת חשיבה (ממנה יולד הרעיון הגדול)
בזוג/בקבוצות- התלמידים יעמיקו בפרק, בפרשנים וימצאו תשובות שונות לשאלה
איסוף תשובות התלמידים יוביל להבנות חדשות
מה השאלה?
לאחר קריאת הפרק התלמידים כותבים בלוח שיתופי שאלות על הפרק.
נפריד בין שאלות ידע והבנה שהתשובות אליהן מצויות במפורש בכתוב ובין שאלות רעיוניות.
כל זוג/קבוצה בוחרים 2-3 שאלות ועונים עליהם.
התשובות צריכות להתבסס על הפסוקים והפרשנים ורק אח"כ על דעות אישיות.
רציתי לשאול אותך…
התלמידים כותבים שאלות לאחת הדמויות בפרק.
כל מי שכתב שאלות לאותה הדמות הופך לקבוצה
קבוצת הדמות אוספת את השאלות שנכתבו לדמות ועונה על חלק מהשאלות לאור הכתוב ביחידה/ פרשן/ מאמר
הקבוצה כותבת מכתב לדמות/ קטע יומן בגוף ראשון של הדמות
להעמיק
לאחר לימוד ראשוני בכיתה כל זוג/קבוצה בוחרים שאלה רחבה אותה הם רוצים לחקור
התלמידים יוצאים ללמידת חקר- פרקי תנ"ך מקבילים, פרשנים, מאמרים ועוד כדי לענות על שאלת החקר.
עוד על למידת חקר- כאן