- הכשרה ראשונית למנטורים/חונכים לפני היציאה לדרך, לדיוק המטרות ודרכי הפעולה.
- טיפ: שקלו את האפשרות לכלול גם מורים מקצועיים בצוות המנטורים.
- ליווי מקצועי רציף למנטורים לאורך השנה, לתמיכה ושיקוף.
- זמן למנטורים להיוועצות, לפיתוח והכנה, לשיתוף בקשיים ובהצלחות, וללמידה משותפת כצוות.
- מי השותפים לבניית התוכנית? טיפ: כדאי שבצוות התכנון תשולב גם רכזת מערכת.
- חשיבה על הרכב משרת המורים החונכים: כמה שעות הוראה? כמה שעות חניכה?
כמה שעות הכנה ופיתוח? - באילו סדירויות נרצה להציע את תוכנית החונכות?
מעגלי שיח לפתיחת/לסיום כל יום?
אימון קבוצתי פעם/פעמיים בשבוע?
שיחה אישית פעם בשבוע/שבועיים למשך שעה/חצי שעה? - מהי המטרה העיקרית שלנו בליווי החונכותי?
- שיפור הישגים לימודיים.
- הכנה להשתלבות בעולם התעסוקה.
- טיפוח קשרים אישיים מיטביים בין מורים לתלמידים.
- הפחתת אלימות ויצירת אקלים בית ספרי מכבד.
- ליווי התלמיד/ה לבחירה באופני למידה ובתכנים מותאמים אישית (פרסונליזציה).
- סיוע לתלמיד/ה בבניית תוכנית צמיחה אישית לימודית השמה דגש על מכלול החיים
מבחינה רגשית, חברתית ולימודית.
כל אחת מהמטרות הללו עשויה להוביל לבחירת שביל חונכותי אחר…
- המחנכים מרגישים שיש להם סיוע בעבודה החינוכית.
- מורים מקצועיים לוקחים חלק בעשייה החינוכית ולא רק בהוראה של תחום הידע שלהם.
- התלמידים לומדים להקשיב לחבריהם ולנהל שיח אישי רגשי.
- קשר קרוב בין מורה/מנחה לתלמיד/ה מהווה פלטפורמה ללמידה ולעשייה משותפת.
- הילדים מודעים יותר לכוחות ולחוזקות שלהם, ולומדים לפתח תמונת עתיד רצויה.
- המורים מתפתחים מקצועית ומאמצים פרקטיקות הנחיה יעילות.
- התלמידים מרגישים ש”רואים אותם”.
- ההורים מרגישים שרואים את הילד/ה שלהם.
- אקלים בית-ספרי של שיח, אמון הדדי ושיתוף.