מטרת הפעילות : המשתתפים יבחינו בתחושות שונות של עומק וסיפוק שפעילויות שונות עשויות לספק להם.
לכן, כדאי להתבונן בסדר היום שלנו ולבחור פעילויות בצורה נכונה ושקולה.
משך הפעילות: 20 דקות.
מותאם לגילאי: 10 ומעלה.
מס’ משתתפים: 6-30
ציוד נדרש: כלי כתיבה, מטבעות ריקים גזורים (מצורף נספח מטבעות) .
הנחיות:
חלק א’- פעילות מטבעות:
- כל משתתף מקבל 3 מטבעות ומתבקש לכתוב על כל מטבע משהו שהוא אוהב לעשות ועושה אותו שמח.
לדוגמא: לשחק במגרש | לשבת לפטפט עם חברים | לשחק במחשב לבד |
להיות בתקשורת חברתית בפלאפון (ווטסאפ, פייסבוק) | לשחק במחשב עם חבר |
ללכת להתנדבות | בילוי או טיול עם המשפחה | סעודת שבת עם המשפחה |
ללמוד משהו שמעניין אותי | הצלחה במבחן | לעזור לחבר במשהו שאתה טוב בו |
ללכת קניות | לקרוא ספר מעניין | להיות בסניף - לאחר שכולם סיימו לכתוב על גבי המטבעות מערבבים את המטבעות,
מחלקים לכל קבוצת משתתפים מספר זהה של מטבעות.
ניתן להוסיף מטבעות שהכנתם מראש כדי שיהיה מגוון רחב יותר . - כל משתתף יבחר משהו שגורם לו להיות שמח בזמן שהוא עושה אותו
ומשהו שגורם לו להיות שמח גם אחרי זמן (שעה,יום..) וישתף בכך את קבוצתו. - לאחר מכן חברי הקבוצה ינסו למצוא מכנה משותף לדברים שגורמים לי להרגיש טוב גם לאחר זמן.
- שאלה לדיון– האם יש דברים שגורמים לי שמחה וכיף אבל אחרי זמן יש לי תחושה “חמוצה“?
חלק ב’- סיפור על ניסוי:
במסעדה מסוימת הציעו ללקוחות שנכנסים לשים את הפלאפון בכספת בזמן שהם אוכלים.
אחרי הארוחה הלקוחות התבקשו לתת משוב על האוכל וההנאה שלהם במסעדה.
לקוחות שהיו בלי פלאפון במהלך הארוחה נתנו משוב הרבה יותר טוב על האוכל.
למה לדעתכם?
ניתן לערוך את הדיון בקבוצות קטנות או במליאה.
מסר:
*עלינו לתעדף בסדר היום שלנו פעילויות בעלות ערך מוסף ומשמעות.
*אנו יכולים לחוש מסופקים ושבעי רצון בצורה שלמה מפעילויות שאנו מבצעים,
רק אם תשומת הלב שלנו והקשב יהיו מופנים במלואם לפעילות.