“אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים.”  (ד”ר סוס)
היכולת של אנשי מקצוע במערכת החינוכית להשתמש בכוחה של הקבוצה לייצר מרחב לגדילה ולהתפתחות אישית, כמקור לשיח רגשי וכלי לפתרון בעיות משפרת את איכות העבודה בחינוך הפורמלי.
הובלה מקצועית ורגישה של המורה כמנחה הכתה כקבוצה תוך שימוש בתהליך הקבוצתי כמנוף לתמיכה ולהשפעה, מקדמים למידה, שינוי עמדות ושינוי אורחות חיים בקרב התלמידים.
הקורס המוצע להלן מקנה בסיס תיאורטי והתנסותי ובנוי על 3 יסודות: ידע, מודעות ומיומנויות בדגש על שיח רגשי אישי וקבוצתי.
עלות הקורס 300 ש”ח, למנטורים ולמובילי תצא”ם – ללא עלות.

מטרות הקורס

  • פיתוח שיח רגשי באמצעות כישורי הנחיה בעבודה עם תלמידים במישור הקבוצתי והפרטני.
  • שימוש בתכני הלמידה לפיתוח וקידום שיח רגשי

 

היקף, מבנה הקורס ודרכי למידה

  • קורס בהיקף של 60 שעות יתקיים בגוגיה, רעננה:
  • 10 מפגשים פנים אל פנים, כל מפגש 4 שעות אקדמאיות- סה”כ 40 שעות אקדמאיות.
  • 3 מפגשים סינכרוניים, כל מפגש 4 שעות אקדמאיות- סה”כ 12 שעות אקדמאיות.
  • 2 מפגשים מקוונים ישומיים – סה”כ 8 שעות אקדמאיות.
  • הקורס במתכונת של סדנא תוך שילוב ההיבט התיאורטי.
  • כל מפגש יכלול הפעלה, עיבוד והמשגה תיאורטית.
  • במהלך הקורס תהיינה התנסויות של הנחיית עמיתים ומשוב.
  • ניתוח אירועים מעולם התוכן של המשתתפים ליצירת מודעות ורכישת כלים להנחיית שיח רגשי.

 

הכרה בקורס  לגמול השתלמות  עם ציון- חובות המשתתפים

  • נוכחות במפגשים , לפחות 80% .
  • השתתפות פעילה .
  • הגשת עבודה לקבלת גמול השתלמות

תוכנית הקורס

  תאריך נושא שם המנחה בין השעות היקף השעות
1  7.11.21 הכרות, תיאום ציפיות חוזה קבוצתי.

קבוצה לשם מה?, קווים מנחים להנחיה המשלבת תוכן תהליך.

אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
2 21.11.21 שלב עיצוב הקבוצה- מהות ומשמעות אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
3 12.12.21 התנגדויות בקבוצה- ההתנגדות כמנוף לצמיחת הקבוצה ופיתוח הפרט,  מהות  ההתנגדות ודרכי התמודדות. אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
4 19.12.21 פיתוח תחושת שייכות בכיתה אורית לרר כנפו מפגש מקוון יישומי 4
5 26.12.21 סימולציה של התמודדות עם התנגדויות אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
6 2.1.22 מבנה של מפגש קבוצתי

משוב ואמפתיה בהנחיה

אורית לרר כנפו מפגש מקוון סינכרוני

17:00-20:15

 

4
7 9.1.22 כוחה של קבוצה,

הכאן ועכשיו בהנחיה קבוצתית  משימות המנחה בכאן ועכשיו .

אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
8 16.1.22 התייחסות המורה לכאן עכשיו תרגול מיומנויות הנחיה אורית לרר כנפו מפגש מקוון יישומי 4
9 30.1.22               תפקידים בקבוצה – מיפוי התפקידים, המשמעות של התפקידים לתהליך ולתוכן של הקבוצה. אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
10 13.2.22 שלב המשבר בקבוצה- מהות ומאפייני השלב, תפקיד המנחה בשלב זה אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
11 20.2.22 שלב האינטימיות בקבוצה- מהות ומאפייני השלב, תפקיד המנחה בשלב זה. אורית לרר כנפו מפגש מקוון סינכרוני

17:00-20:15

4
12 27.2.22 הנחיית עמיתים – משוב ועיבוד

מלכודות של מנחים

אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
13 13.3.22 הנחיית עמיתים – משוב ועיבוד

פיתוח תחושת מסוגלות

אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4
14 20.3.22 פרידה מקבוצה – סוגי פרידות , פרידה כקונפליקט. אורית לרר כנפו מפגש מקוון סינכרוני

17:00-20:15

4
15 27.3.22 תפקיד המנחה בקבוצה, מאפייני המנחה המיטבי

סיכום הקורס

אורית לרר כנפו 17:00 – 20:15 4

 

על המרצה

אורית לרר כנפו

  •  מרצה במכללה האקדמית בית ברל.
  • יועצת ארגונית ומנחת קבוצות.
  • יועצת למערכות חינוך בנושאים הקשורים לעבודה עם אוכלוסיות בסיכון, תהליכים קבוצתיים, השפעת התקשורת הבין אישית על איכות ההוראה  ופיתוח צוותים.
  • בעלת ניסיון רב בייעוץ, הדרכה בארגוני שירות ליצירת מחויבות ארגונית, פיתוח תהליכי שירות, ושיפור התקשורת הבין אישית והארגונית.

Start typing and press Enter to search