הנחיות:
המחנך יכין מראש שקית ובה פריטים וחפצים רבים ומגוונים בגודל, צורה, חומר, צבע וכו’
למשל: משחקי ילדים, פריטי לבוש, כלי עבודה, שעון, בובה, מטפחת, כפתור וכו’.
המחנך יפרוש במרכז המעגל על הרצפה את החפצים שהביא עמו ויבקש מהתלמידים לבחור,
כל אחד לעצמו – חפץ המייצג בצורה הטובה ביותר את עצמו כזה שיוכל להזדהות עימו
ושבאמצעותו תוכל הכיתה להכיר תכונות או מאפיינים בולטים שלו.
כל תלמיד, אחרי שבחר, – יסביר בסבב מדוע בחר בחפץ המסוים ומה הוא מסמל עבורו,
ויציג את עצמו באמצעותו.
לדוגמה: “כמו השעון הזה, גם אני מתקתק ומדקדק על פי שעות וזמנים, מקפיד להגיע תמיד בזמן,
מלבד אי אלו תקלות קלות פה ושם…”
חשוב לשמור על הסגנון הזה כדי להדגיש את התיאור העצמי ולא את תיאור החפץ.
שאר התלמידים רשאים להתייחס לנאמר ולבקש הבהרות.
תלמיד יכול להציג את עצמו אף באמצעות מספר חפצים ובלבד שיישארו מספיק פריטים לכולם.
משך הפעילות: 15 דקות.
מיועד לגילאי: 10 ומעלה.
מספר המשתתפים: 10 משתתפים ומעלה.
ציוד נדרש: מגוון פריטים וחפצים לפחות כמספר המשתתפים.