הנחיות:
כל תלמיד מספר בתורו על שמו:
מי נתן לו את שמו?
על שם מי או מה, האם יש סיפור מאחורי שמו?
מה אומר לו האדם או הנושא שהוא קרוי על שמו?
האם ניסה להיות דומה לו?
מהו יחסו אל שמו, האם השם אהוב עליו?
האם לדעתו שמו נדיר או נפוץ ומה זה עושה לו?
האם היו לו שמות אחרים, כינויים, מה היה יחסו אליהם?
אילו היה יכול – באיזה שם היה קורא לעצמו?
אילו שמות חיבה יש לו?המורה יכול לפתוח את הסבב בקטע הבא:
“קראו לו אברהם והוא לא אהב את שמו.
אילו היה שמו עידן או שגב – בוודאי היו חייו הרבה יותר מרתקים – כך חשב”.
התלמידים יתבקשו להביע את דעתם על הקטע ואחר – כך לעבור לשמותיהם הם.
משך הפעילות: 15 דקות.
מיועד לגילאי: 10 ומעלה.
מספר המשתתפים: 10 משתתפים ומעלה.