מה זה אומר?
כאשר מדברים על מעבר ללמידה התנסותית והפיכת הלומד לעצמאי ומעורב, שילוב יסודות של משחק בלמידה הוא כמעט מתבקש. שילוב משחקים וכלים משחקיים בלמידה יכול להעשיר את החוויה הלימודית ולשפר את האווירה במרחבי הלימוד.
מורים יכולים להכין משחקי למידה כדי לגוון את סוגי הפעילות שקורים במהלך יחידות הלימוד, להציע לתלמידים להכין משחקים כאלה בעצמם כחלק מתהליך הלמידה או כחלופה לדרכי ההערכה המקובלות, או לשלב כלים משחקיים ויסודות של משחוק בדרכי ההוראה שהם מיישמים בכיתה.
משחק יוצר הנאה והתלהבות באופן מיידי ויכול לעורר מוטיבציה ועניין בלמידה גם כאשר מדובר בתכנים שנדמים במבט ראשון כפחות רלוונטיים לחיי התלמידים.
מורים/מנהלים באמי"ת? משלבים למידה מבוססת משחק בביה"ס שלכם? ספרו לנו כאן
- הכנת משחק מוצלח עשויה לקחת זמן והיא דורשת חשיבה מורכבת ותכנון מוקפד. עבודה בצוות עשויה לייעל את המשימה ולהוביל לתוצאות טובות יותר.
- אפשר לנצל את ההיכרות של התלמידים עם משחקים קיימים ולהתאים אותם לצורכי הלמידה – כך לא תצטרכו לבזבז זמן על הסבר ארוך בנוגע לחוקי המשחק.
- מומלץ לשלב במהלך הלמידה גם משחקים המבוססים על אמצעים טכנולוגיים וגם משחקים "של פעם" כגון משחקי קופסה, משחקי חצר ועוד.
- למשחק יש מטרות פנימיות והוא נשלט על ידי השחקנים עצמם ולא על ידי מישהו חיצוני: הוא מלמד ילדים שיש להם שליטה בחייהם ומחזק את תחושת המסוגלות.
- מחקרים מראים כי משחקים משפרים מיומנויות כגון עבודת צוות, שיתוף פעולה, גמישות מחשבתית, פתרון בעיות ופיתוח כישורים חברתיים ורגשיים.
- משחק הוא גם דרך נהדרת לשלב הנאה בלמידה ולהתחבר לעולמם של התלמידים. תוכלו לשאול את התלמידים מהם המשחקים האהובים עליהם, ולהציע להם ליצור משחק לימודי המבוסס על משחקים אלו.
איפה זה עובד?
אולפנית אמי"ת אור עקיבא
אמי"ת מודיעין בנים
אולפנת אמי"ת אוריה, באר שבע
אמי"ת עתידים, אור עקיבא
אמי"ת
אמי"ת