תכנון איסוף המידע והנתונים נובע מבחירת הסוגייה להעמקה ומחידוד שלה במונחים של יעדים, פעולות ותוצאות רצויות. ​

בתכנון יוגדרו הראיות שיעידו על השגת התוצאות, מקורות המידע הרלוונטיים, הגורמים שמהם ייאסף המידע, כלי הערכה המתאימים, ומה יעשה עם המידע שיתקבל.
בתום התכנון יתחיל פיתוח כלי ההערכה. תכנון שיטתי, יוביל לתהליך הערכה בעל ערך ומשמעות. ​

מאחר שלכל מקור מידע ולכל כלי מגבלות משלו, כדי לקבל תמונה מקיפה יותר ותקפה יותר, חשוב לגוון את מקורות המידע ולא להסתמך בקבלת ההחלטות על מקור מידע אחד בלבד. ​

כלי הערכה ומקורות מידע לדוגמה:

שאלונים​
קבוצות מיקוד ​
ראיונות אישיים​
תצפיות מתועדות (פורמליות ולא פורמליות)​
דפי רפלקציה של תלמידים/מורים​
מערכי שיעור​
תוצרי תלמידים ​
נתונים כמו: ציונים, נוכחות, משאבים שמוקצים לכל תוכנית וכו’​

מנושא לתוכנית הערכה – טבלה מארגנת המיועדת לדיון צוות ומשמשת לדיוק הסוגייה ותכנון ההערכה

 

טיפים לניסוח שאלות לשאלון ניסוח שאלות

שאלה פתוחה בשאלון – לשם מה, איך וכיצד לנתח?

קבוצת מיקוד – דף מידע והצעות למתווים למפגשים

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש